ثبت نام | ورود
English
امروز شنبه 1403.2.29 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
40 درصد انرژی کشور در بخش ساختمان مصرف می‌شود

دبیر هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان گفت: بخش ساختمان ۴۰ درصد انرژی مصرفی کشور را به خود اختصاص می‌دهد.

به گزارش «صما» عبدالحمید قندریز در سمینار راهکارهای بهینه سازی مصرف انرژی ساختمان اظهار کرد: بهینه سازی مصرف انرژی ساختمان امروزه یکی از موضوعاتی است که کشور‌ها برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی و کاهش هزینه‌های مالی آن را در اولویت کارهای خود قرار داده‌اند .

وی ادامه داد: مهندسی ساختمان یکی از عوامل تاثیرگذار در مصرف انرژی است و وسایل گرمایشی و سرمایشی در ساختمان‌ها هم که عامل مصرف یا تامین‌کننده انرژی هستند، در این میان بسیار مهم تلقی می‌شوند .

دبیر هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان خاطرنشان کرد: در ایران بخش ساختمان حدود ۴۰ درصد مصرف انرژی را به خود اختصاص می‌دهد که با مدیریت مناسب و کاهش شدت مصرف انرژی می‌توان در جهت اهداف برنامه ریزی شده در راستای کاهش مصرف انرژی گام‌های اساسی و موثر برداشت .

وی اضافه کرد: در عصر حاضر که انرژی از حیاتی‌ترین شاهرگ‌های اقتصادی کشور‌ها بوده و در کشور ما بیشترین سهم مصرف آن در ساختمان تجلی یافته، ضرورت ایجاب می‌کند نسبت به مدیریت و مصرف مناسب آن حساس باشیم .

قندریز با بیان اینکه این سمینار تبعات اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی مصرف بالای انرژی را بررسی خواهد کرد اذعان داشت: هدف از برگزاری سمینار راهکارهای بهینه سازی مصرف انرژی ساختمان، مدیریت انرژی در ساختمان‌های صنعتی و مسکونی، مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان و ممیزی انرژی و راهکارهای بهینه سازی مصرف انرژی است .

سمینار راهکارهای بهینه سازی مصرف انرژی ساختمان به همت واحد آموزش سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان برگزار شد .

در این سمینار سیدعلی اشرفی‌زاده، که دارای دکتری تخصصی انرژی و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد دزفول است به بررسی مفهوم انرژی، بهینه سازی مصرف انرژی در فاز معماری و اجرا، فاز تاسیسات و فاز بهره برداری پرداخت



آرشيو اخبار سايت...
Copyright 2012
تعداد کاربران: 45