ثبت نام | ورود
English
امروز شنبه 1403.2.29 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
شهرداري بر گودبرداري‌ها نظارت كند
عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان با بيان اين‌كه گودبرداری دارای اصول و مراحلی است که باید در ساخت و سازها مدنظر قرار گیرد، بر لزوم نظارت و کنترل ساخت و سازها در گودبرداری‌ها و توجه به ایمنی خانه‌های مجاور تاکید کرد.

مرادعلی واهبی با اعلام این مطلب اظهارکرد: اواخر سال‌گذشته دستورالعمل از وزارت راه و شهرسازی در زمینه وظایف شهرداری، مهندسان ناظر و مالکین در گودبرداری‌ها ابلاغ شد که هر یک از این بخش‌ها باید وظایف خود را در این زمینه انجام دهند.

وی در خصوص نحوه این دستور العمل ابلاغی تصریح کرد: بنابراین دستورالعمل باید مالکان از افراد و مجریانی در گودبرداری‌ها استفاده کنند که دارای صلاحیت و تخصص باشند.

عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان در ادامه تصریح‌كرد: مشکلاتی که در زمینه گودبرداری‌ها در اهواز اتفاق می‌افتد بر اثر عدم به‌کارگیری افراد متخصص و آگاه به گودبرداری در انجام آن است.

وی عنوان‌کرد: در حال حاضر به این صورت است که با سازمان خدمات موتوری شهرداری قراردادی منعقد می‌شود و به صورت شبانه یکسری آدم‌های معمولی با بیل و لودر و کمپرسی اقدام به گودبرداری می‌کنند و به صورت ناگهانی اطراف ساختمان‌های مجاور خالی می‌شود.

عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان ادامه‌داد: این گونه گودبرداری‌ها از لحاظ ایمنی بسیار خطرناک است و توصیه می‌کنم این کار غلط دیگر ادامه پیدا نکند. باید گودبرداری‌ها با بررسی‌های قبلی همراه باشد و باید شرایط وضعیت ساختمانی‌های مجاور قبل از گودبرداری‌ها مشخص و بررسی شود و پس از اعمال تمهیدات ایمنی، به گودبرداری اقدام کرد.

وی گفت: باید سازه نگهبان برای ساختمان‌های مجاور پیش‌بینی شود و گودبرداری نیز به صورت مرحله‌ای و در روز و با حضور مهندس ناظر صورت بگیرد.



آرشيو اخبار سايت...
Copyright 2012
تعداد کاربران: 45