ثبت نام | ورود
English
امروز پنج شنبه 1403.1.9 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
آمار سفرهای نوروزی و استانهای برتر در نوروز 1393
رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، استان‌های مازندران، خوزستان، هرمزگان، گیلان و فارس، اصفهان و خراسان رضوی را به عنوان برترین استان‌های کشور از نظر تعداد نفر شب تا پایان دهم فروردین ماه معرفی کرد.

به گزارش روزنامه توریسم، رحمانی موحد همچنین از ۲۶ هزار و ۹۵۷ بازدید نظارتی از مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی و مراکز پذیرایی خبر داد و ۸ هزار و ۴۸ بازدید از رستوان‌ها و مراکز پذیرایی و ۲ هزارو ۸۱۲ بازدید از دفاتر خدمات مسافرتی صورت گرفته است.

چادر مسافرتی، همچنان انتخاب اول مسافران
رحمانی موحد رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر توضیح داد: اقامت در چادرهای مسافرتی ۳۰ درصد، اقامت در مراکز اقامتی ادارات و خوابگاه‌های دانشجویی ۱۸.۷ درصد، منازل استیجاری ۱۷ درصد، کمپ‌های موقت ۱۶ درصد و کلاس‌های مدارس ۱۳.۹ درصد بوده است، ضمن آن‌که براساس تجمیع آمار اقامت نفر - شب در بازه زمانی ۲۹ اسفند تا ۱۴ فروردین اقمت در هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها و مهمانپذیرها حدود ۴.۳ درصد را نشان می‌دهد.

افزایش ۱۹ درصدی پروازهای نوروزی
داوود کشاورزیان با اشاره به این‌که در این مدت یک میلیون و ۵۸۳ هزار نفر به وسیله سیستم حمل و نقل ریلی سفر کرده‌اند، عنوان کرد: در ۱۷ روز گذشته میزبان پرواز‌های داخلی و خارجی ۱۹.۱ درصد رشد داشته در این مدت ۱۳ هزار و ۳۹۶ فروند پرواز خارجی و ۸ هزار و ۳۵ فروند پرواز داخلی انجام شده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اضافه کرد: میزان کل مسافران پروازهای داخلی و خارجی در این مدت یک میلیون و ۵۵۳ هزار و ۶۴۰ نفر بوده که یک میلیون و ۹۹۰ هزار و ۶۳۰ نفر مربوط به پروازهای داخلی و ۹۱۰ هزار و ۹۸۰نفر هم با استفاده از پروازهای خارجی سفر کرده‌اند.

بوشهر، اصفهان، خوزستان و شیراز پرترددترین مسیرهای نوروز
همچنین معاون ایمنی اداره کل ایمنی راه و حریم سازمان راهداری حمل و نقل جاده‌ای گفت: نوروز امسال در مقایسه با سال گذشته افزایش تردد داشتیم و بیشترین آمار تردد در مسیرهای منتهی به بوشهر، اصفهان، خوزستان و شیراز بود. فرهاد مهریاری اظهار کرد: مسیرهای شمالی نیز ار تردد بالایی برخوردار بود ولی در مقایسه با نروز سال گذشته به دلیل شرایط آب و هوایی میزبان تردد کمتر بود.

بنزین هم رکورد شکست
داوود عربعلی سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران اعلام کرد: در روز ۱۳ فروردین مصرف ۶۲ میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر بنزین در کل کشور به ثبت رسیده است. داوود عربعلی، سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران اعلام کرد: در ۱۳ فروردین مصرف ۶۲ میلیون و ۶۲ میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر بنزین در کل کشور به ثبت رسیده و این در حالی است که سال گذشته در مدت زمان مشابه ۵۶ میلیون و ۴۵۵ هزار لیتر بنزین به مصرف که نشان از افزایش مصرف بنزین در سال جاری دارد. وی به باشگاه خبرنگاران گفته در این روز ۳ میلیون و ۶۲ هزار وسیله نقلیه اقدام به سوخت‌گیری کردند. به گفته عربعلی در همین روز ۵۸۸ فروند هواپیما معادل ۴ میلیون و ۷۵۰ هزار لیتر سوخت مصرف کردند.

تخت جمشید پربازدیدترین سایت فرهنگی کشور
مشاور مدیرکل سازمان میران فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس در این رابطه با اعلام اینکه دو میلیون بازدید از مراکز گردشگری فارس انجام شد به مهر گفت: در این مدت زمانی تخت‌جمشید با بازدید ۵۱۰و ۷۶۲ مورد پربازدیدکننده‌ترین سایت فرهنگی کشور محسوب می‌شود.

مهران سوخکیان ادامه داد: همچنین حافظیه ۴۶۹ هزار و ۲۳۸ مورد و سعدی نیز ۳۶۶ هزار و ۱۱۱ مورد بازدید داشته‌اند. مشاور مدیرکل سازمان میراث فرهنگی استان فارس در مورد مدت اقامت مسافران نیز گفت: امسال آمارگیری از مدت اقامت مسافران نوروزی در استان فارس با استفاده از نظرسنجی لحاظ شد. گفتنی است میزبان بازدید از جاذبه‌های تاریخی در این مدت ۲۶ میلیون و ۱۱۸ هزار و ۸۵۵ نفر بوده است.

کیش جای سوزن انداختن نبود
آمار ورود و خروج گردشگری داخلی از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۱۲ فروردین امسال به ۳۲۵ هزار نفر رسید. به گزارش خبرگزاری مهر، از مجموع این تعداد گردشگر نوروزی، ۱۸۵ هزار نفر با یک هزار و ۴۰۶ پرواز از طریق مسیر هوایی و مابقی از طریق مسیر دریایی با ۵۱۶ شناور به کیش ورود و خروج کرده‌اند. همچنین شرکت هواپیمایی در این مدت دو هزار و ۱۵۰ تن بار جابه‌جا کردند. در همین مدت نزدیک به ۱۶ هزار خودرو با ۴۸۹ لندینگ کرافت وارد جزیره کیش شدند. همچنین از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۱۲ فروردین سال ۱۳۹۳ شش هزار و ۱۳ گردشگر خارجی به کیش سفر کرده‌اند.

مسافران نوروزی بیشتر به کدام کشورها سفر کردند؟
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به اینکه بیشترین میزان خروج مسافر از ایران به سمت ترکیه و عراق بوده، گفت: ۷۲ درصد افراد خارج شده از مرزهای زمینی ایرانی و ۲۸ درصد خارجی بوده‌اند.

وی ادامه داد:‌در سال جاری با وجود افزایش میزبان سفرهای، تصادفات جاده‌ای ۱۴.۲ درصد کاهش داشته است. امیدواریم میزبان متوفیان هم بیش از این میزبان کاهش داشته باشد. کشاورزیان حجم مسافران حمل و نقل دریایی را پنج میلیون و ۳۱۶ هزار نفر اعلام کرد و گفت: این آمار براساس سفرهای ۲۵ اسفند ۹۲ تا ۱۲ فروردین ۹۳ استخراج شده است.

تصادفات جاده‌ای ۱۴ درصد کاهش یافت

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از کاهش ۱۴ درصدی تصادفات جاده‌ای در نوروز امسال خبر داد. داوود کشاورزیان با بیان اینکه در آمارهای ارائه شده، آمار نقل و انتقال افراد با وسیله شخصی لحاظ نشده است، افزود: ۳۶ درصد مسافران نوروزی با مینی‌بوس و میدل‌باس و ۱۵ درصد به وسیله سواری‌های کرایه‌ای سفر کرده‌اند.

همچنین میزبان سفر در نوروز ۹۳ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲/۲ درصد رشد داشته است. وی با بیان اینکه بنا بر آمار اعلام شده از سوی پلیس راه نروز امسال شاهد وقوع سوانح بیشتری در مقایسه با سال گذشته بودیم، گفت: البته با وجود افزایش تعداد سوانح میزان تلفات کمتر بود. معاون سازمان راهداری حمل و نقل جاده‌ای افزود: بیشتر تصادفات به دلیل عجله و شتاب توجه نکردن به تابلوهای نصب شده رعایت نکرده سرعت غیرمجاز در قوس‌ها و گردنه‌های و سبقت‌های غیرمجاز بود.

آرشيو اخبار سايت...
Copyright 2012
تعداد کاربران: 48