ثبت نام | ورود
English
امروز دوشنبه 1403.2.17 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
نظارت بر مراکز توليد مصالح ساختماني بايد جدي گرفته شود

نظارت بر مراکز توليد مصالح ساختماني بايد جدي گرفته شود

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور ، اعضاء هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی با رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان دیدار و گفتگو کردند .

مهندس علي اکبر رمضاني اظهار کرد: متاسفانه هم اکنون در ساخت و سازها، مصالحي درپاي کار مشاهده مي شود و به کار مي رود که اصلا معلوم نيست در کدام کارگاه و يا واحد توليد شده است و بهره بردار مطلع نيست که اين کارگاه داراي مجوز و صلاحيت براي فعاليت است يا نه. اما همچنان اين توليد، عرضه واستفاده ادامه دارد.

وي گفت: اين دغدغه در جلسات و نشست هاي زيادي مطرح شده است اما اين فرايند اشتباه هنوز در ساخت و سازها وجود دارد.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی اظهار کرد: نگاه سختگيرانه ناظر براي جلوگيري از استفاده از مصالح نامرغوب سبب بروز مشکلات اجتماعي مي شود و اين در حالي است که اگر ناظراز آن چشم پوشي کند، مهندس در بروز اشتباه مقصر شناخته مي شود.

عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان افزود: در راستاي حفظ سرمايه هاي ملي بايد واحدها و کارگاه هاي توليدي داراي اعتبار شناسايي و اطلاعات آن ساماندهي شود.

رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان خراسان شمالي گفت: صنعت ساخت و ساز صنعت بسيار وسيعي است که خيلي از صنايع ديگر به طور مستقيم و غير مستقيم به آن وابسته و مربوط هستند.

رمضاني اظهار کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت با درج اطلاعات و مشخصات کارگاه هاي داراي اعتبار و مجوز و نيز لينک شدن آن با پرتال سازمان نظام مهندسي ساختمان، علاوه بر معرفي اين کارگاه ها به مردم و ارتقاي آشنايي مجريان با آن، مي تواند سبب تشويق توليد مصالح با کيفيت شود.

وي از توليد مصالح غير استاندارد در کارخانه ها نيز به شدت انتقاد کرد و گفت: برخي از محصولات توليدي در کارخانه ها نيز نامرغوب هستند و متاسفانه استقبال از آن نيز در بازار بيشتر بوده و همين امر سبب ادامه توليد اين محصولات بي کيفيت شده است.

رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالي نيز در اين نشست بر توسعه همکاري اين سازمان با نظام مهندسي ساختمان تأکيد کرد.

يحيي نيکدل از آمادگي براي ساماندهي و شناسايي کارگاه هاي توليدي مصالح ساختماني داراي اعتبار خبر داد.



آرشيو اخبار سايت...
Copyright 2012
تعداد کاربران: 42