ثبت نام | ورود
English
امروز دوشنبه 1403.2.17 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
کارگران ساختمانی بیمه می شوند

کارگران ساختمانی بیمه می شوند

 

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: ۵۰ هزار نفر از متقاضیان بیمه تأمین اجتماعی در حرفه کارگران ساختمانی را در آخرین هفته سال زیر پوشش خواهیم برد.

دکترسید تقی نوربخش افزود: این تعداد با توجه به تأمین منابع و همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی با سازمان تأمین اجتماعی زیرپوشش بیمه قرار می گیرند.

وی گفت: کارگران ساختمانی که دوره های فنی و حرفه ای را گذرانده و کارت مهارت فنی و حرفه ای را اخذ کرده اند و قبلاً تقاضای خود را به شعب سازمان تأمین اجتماعی داده اند به ترتیب اولویت به تعداد 50 هزار نفر زیرپوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار می گیرند. نوربخش افزود: در این بیمه شرط سنی برای کارگران ساختمانی وجود ندارد.

وی گفت: 7 درصد حق بیمه را بیمه شدگان یا افرادی که بیمه خواهند شد پرداخت می کنند و بقیه از محل مالیات ارزش افزوده که در بودجه سال 92 پیش بینی شده است پرداخت می شود که در مجموع حق بیمه پرداخت می شود و زیرپوشش قرار خواهند گرفت. نوربخش افزود: برای بیمه شدن کارگران ساختمان قانون خاصی وجود دارد که تاکنون 750 هزار نفر زیرپوشش این بیمه قرار گرفته اند.

وی گفت: در این هفته موفق خواهیم شد که 50 هزار نفر دیگر را زیرپوشش بیمه های تأمین اجتماعی قرار دهیم و به این ترتیب در مجموع 800 هزار نفر از کارگران ساختمانی در کشور زیرپوشش بیمه های تأمین اجتماعی قرار می گیرند. نوربخش افزود: طبق قانون ما موظف بودیم که 800 هزار نفر از کارگران ساختمانی را زیرپوشش بیمه قرار دهیم.



آرشيو اخبار سايت...
Copyright 2012
تعداد کاربران: 42