ثبت نام | ورود
English
امروز يکشنبه 1403.2.30 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
هفتاد و سومین جشن دانش‌آموختگی دانشکده فنی دانشگاه تهران با حضور رئیس دانشکده فنی، سرپرست دانشگاه تهران و... برگزار گردید

هفتاد و سومین جشن دانش‌آموختگی دانشکده فنی دانشگاه تهران با حضور رئیس دانشکده فنی، سرپرست دانشگاه تهران، دبیر کانون مهندسین فارغ التحصیل دانشکده فنی و جمع کثیری از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان برگزار شد.

به گزارش بنانیوز به نقل از ایسنا، دکتر محمود کمره ای، رییس دانشکده فنی دانشگاه تهران که خود دانش آموخته مهندسی برق این دانشکده است، طی سخنانی ضمن تبریک به فارغ التحصیلان از آنها درخواست کرد که پس از اتمام تحصیل نیز با دانشکده فنی در ارتباط باشند.

به گفته وی، انتظاراتی که بعد از فارغ التحصیلی از دانش آموختگان فنی می رود این است که در پیشرفت و توسعه کشور نقش آفرین باشند و در هر کجای دنیا که هستند ارتباط خودشان را با خانه دوم -یعنی دانشکده فنی- حفظ کنند.

وی در ادامه از فارغ التحصیلان درخواست کرد تا اخلاق حرفه‌یی، تلاش برای توسعه پایدار کشور، ارتباط با کانون مهندسین و بنیاد حامیان دانشکده فنی را در همه حال حفظ کنند.

رییس دانشکده فنی در آخر گفت: آنچه فنی را فنی کرد «مسوولیت پذیر بودن و صداقت در کار»است.

پس از سخنرانی دکتر کمره ای، کلیپ کوتاهی در خصوص معرفی دانشکده فنی پخش شد. سپس مهندس حبیب الله بیطرف از دانش آموختگان مهندسی عمران دانشکده به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی در دو بخش سخنان خود را بیان کرد؛ بخش اول معرفی بنیاد حامیان دانشکده فنی، عملکرد آن و اهداف بنیاد بود که به گفته وی بنیاد از سال 1385 به همت جمعی از فارغ التحصیلان خیراندیش تاسیس شد. از جمله اهداف بنیاد نیز می توان به اعطای کمک مالی به دانشجویان، جذب اساتید، ساخت آزمایشگاه و بهبود وضعیت دانشکده ها اشاره کرد.

بخش دوم سخنان وی به محیط کسب و کار اختصاص داشت.

بیطرف گفت: محیط کسب و کار نیاز به رویکرد پروژه ای دارد و در زمانی که با رویکرد پروژه ای وارد کار می شوید، نیاز به انجام کار تیمی است که دانشکده فنی در این خصوص به دانش اموختگان آموزشی خوبی ارائه کرده است.

این برنامه با اهدای جوایز به پذیرفته‌شدگان رتبه های ممتاز آزمون سراسری و حائزان رتبه های برتر المپیاد دانشجویی ادامه داشت. این جوایز توسط دکتر امید - سرپرست دانشگاه تهران - ، حجت الاسلام جعفری، رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، دکتر کمره ای، مهندس بیطرف و مهندس میرعلیرضا مهنا از فارغ التحصیلان مهندسی معدن به دانش آموختگان اهدا شد.

مهندس مهنا در سخنانی ضمن تبریک به دانش آموختگان به پیشینه دانشکده فنی اشاره کرد و در قالب پرسش و پاسخ از دانش آموختگان در خواست کرد تا در خصوص وقایع و افراد پیشکسوت فنی اطلاعات بیشتری کسب کنند سپس از تمامی آنها درخواست کرد تا به عضویت کانون مهندسین فارغ التحصیل دانشکده فنی دانشگاه تهران در آیند و ارتباط خود را با دانشکده وهم دانشکده‌یی‌ها حفظ کنند.

در پایان مراسم، مهندس محمدرضا انصاری دانش آموخته مهندسی راه و ساختمان دانشکده و حامی همه ساله جشن دانش‌آموختگی دقایقی برای حضار به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی در ابتدا گفت که دانش آموخته فنی تنها یک ارزش ملی نیست بلکه ارزش جهانی دارد چرا که می توانند تحول ایجاد کنند.

انصاری در ادامه در خصوص چگونگی دستیابی به موفقیت سخن گفت.

به گفته وی مسیر موفقیت مسیر رضایت است و این مسیر باید از صفر آغاز شود چرا که باعث رشد استعداد‌ها می‌شود.

از نگاه مهندس انصاری رسیدن به قله موفقیت همان روزی است که مشغول به فعالیت هستید و شکست عامل موفقیت است چرا که هر شکستی انسان را می سازد.

وی در ادامه سخنانش به دانش آموختگان توصیه کرد که تصمیم گیری باید بر اساس اطلاعات باشد و در اطلاعات نیز باید به دنبال صحت اطلاعات باشند تا بتوانند در انتخاب راه بهتر عمل کنند.

به گفته انصاری، الگوهای مدیریتی هر جامعه ای متفاوت است و باید براساس روان شناسی اجتماعی عمل شود و اگر راه اینگونه ادامه داده شود حتماً موفقیت حاصل می‌شود.

این مراسم که روز چهارشنبه برگزار شد با قرائت سوگندنامه مهندسی و اهدای جوایز به رتبه های ممتاز مقاطع مختلف تحصیلی دانشکده‌های پردیس فنی توسط دکتر کمره ای، معاونین پردیس، روسای دانشکده های فنی، مهندس بیطرف، مهندس مهنا و قلم‌چی به پایان رسید.



آرشيو اخبار سايت...
Copyright 2012
تعداد کاربران: 45