ثبت نام | ورود
English
امروز سه شنبه 1403.2.18 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
تنها 5 درصد داوطلبان آزمون دکتری تخصصی پذیرش می شوند
تنها 5 درصد داوطلبان آزمون دکتری تخصصی پذیرش می شوند
رییس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این که نتایج اولیه آزمون دکتری تخصصی (PHD) این دانشگاه در خرداد ماه و نتایج نهایی در شهریور ماه اعلام خواهد شد، گفت: دانشگاه های دولتی و آزاد تنها توان پذیرش 5 درصد داوطلبان آزمون دکتری را دارند.
به گزارش ایرنا، حمید میرزاده در نشست خبری پیرامون آزمون دکتری تخصصی این دانشگاه با بیان این مطلب اظهار داشت: کل پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در دانشگاه های آزاد و دولتی کمتر از 17 هزار نفر است واین در حالی است که 330 هزار نفر متقاضی برای این دوره داریم.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی تفاوت دکتری تخصصی با دکتری حرفه ای را یادآور شد و تصریح کرد: در کل کشور 5 تا 6 درصد متقاضیان پذیرش می شوند و این ضعف بزرگی است که باید راهی برای حل این مشکل پیدا کرد.
میرزاده ادامه داد: دانشگاه آزاد برای ایجاد ظرفیت بیشتر و جلوگیری از خروج دانشجویان از کشور برنامه هایی دارد که امیدواریم بتوانیم آن را اجرایی کنیم.
نوبت اول و دوم آزمون دکترای تخصصی دانشگاه آزاد روز پنجشنبه 24 بهمن 92 برگزار شد.
وی با بیان این که بیش از 70 هزار نفر در آزمون دوره دکتری دانشگاه آزاد با یکدیگر رقابت می کنند، تصریح کرد: از این تعداد حدود 37 درصد زن و 63 درصد مرد هستند.
ابراز امیدواری برای جذب 5 هزار دانشجوی دکتری
میرزاده در بخش دیگری از این نشست خبری اظهار داشت: در آزمون دکتری دانشگاه آزاد بیش از 70 هزار نفر ثبت نام کرده اند و امیدواریم پس از برگزاری این آزمون بتوانیم بالغ بر 5 هزار نفر دانشجوی دکتری تخصصی در سطح کشور جذب کنیم.

میرزاده با بیان این که آزمون دکتری تخصصی دانشگاه آزاد در تهران و 10 حوزه امتحانی در کشور برگزار شده است، تاکید کرد: حدود هشت هزار نفر از این شرکت کنندگان در این آزمون پذیرش و 2 هزار و 200 نفر در نوبت اول برای ادامه روند فعالیت دعوت می شوند.
میرزاده تصریح کرد: در بخش بدون آزمون نیز یک هزار و 300 نفر شرکت کردند که 550 نفر پذیرش خواهند شد.

رییس دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: بحث توسعه کیفی دانشگاه یکی از برنامه های ماست و قصد داریم به سرعت ظرفیت دکتری تخصصی را با روش های امکان پذیر افزایش دهیم.

هزینه های خروج دانشجویان از کشور با هزینه های جنگ تحمیلی برابر است
رییس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این که 46 هزار پرونده برای گرفتن ارز برای تحصیل در خارج در جریان است که از این تعداد بسیاری خود ارز را تهیه می کنند، گفت: 700 تا 800 هزار دانشجو در این رابطه درخواست خروج از کشور دارند.

میرزاده اضافه کرد: اکثر این دانشجویان نزدیک به 24 سال در کشور بوده اند و از اقتصاد کشور استفاده کرده اند ولی برای ادامه تحصیل مجبور به خروج از کشور می شوند که این برای کشور آثار نامطلوبی دارد و هزینه های اقتصادی آن تقریبا برابر هزینه های جنگ تحمیلی است.
وی تصریح کرد: در کشور آمریکا حساب کرده اند 5 میلیون دلار برای یک دانشجو تا رشته دکتری تخصصی هزینه دارد یعنی اگر یک دانشجو برای رشته دکتری تخصصی به آمریکا برود، این دانشجو برای آنها 5 میلیون دلار ارزش دارد که امیدواریم بتوانیم با مقرراتی که تنظیم می کنیم جلوی این ضرر بزرگ را بگیریم.

آرشيو اخبار سايت...
Copyright 2012
تعداد کاربران: 45