ثبت نام | ورود
English
امروز جمعه 1403.1.10 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
آزادسازی قیمت بلیت هواپیما آغاز شد

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور هوانوردی و هواشناسی با اشاره به اجرای آزادسازی قیمت بلیت هوایپما در دو مسیر تا پایان سال، گفت:هم اکنون آزادسازی برای 8 مسیر بررسی شده اما در حال حاضر به صورت پایلوت برای 2 مسیر اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی محمد نوریان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه براساس ماده 161 قانون برنامه پنجم توسعه موظف هستیم اول متنوع سازی و سپس آزادسازی را اجرایی کنیم، گفت: تیمی با حضور شركتهای خصوصی و دولتی و در جهت اجرای این قانون در سازمان هواپیمایی تشکیل شده و هم اکنون متنوع سازی به مرحله نهایی رسیده است.

وی تصریح کرد: آزادسازی در مسیرهایی که برای اولین بار تعریف می شود و مسیرهای پرترافیک به اجرا می‌رسد تا زمینه رقابت بین ایرلاین‌ها و افزایش کیفیت خدمات را فراهم آورد

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با عنوان اینکه آزادسازی به مفهوم گرانی نیست گفت: هم اكنون هم موضوع آزاد سازی قیمت بلیت در آژانس‌های هواپیمایی به صورت غیر رسمی در حال اجرا است  به عنوان مثال در مواقع پیک سفر بلیت‌ها گرانتر و در مواقع دیگر بسیار ارزان به فروش می‌رسند. بنابراین ما فقط به دنبال رسمی کردن آن هستیم.

وی گفت:ما در تلاش هستیم تا مسافران با هر توان مالی بتوانند از خدمات حمل و نقل هوایی استفاده کنند. بنابراین با شرکت ها امكانات مشتركی را تعریف كرده‌ایم تا هزینه های ایرلاین‌ها کاهش پیدا و از آنجاییكه به تدریج نوسازی ناوگان را در برنامه داریم برای این منظور ابتدا باید سیاست‌هایی را برای افزایش درآمدها داشته باشیم

نوریان تصریح کرد: هم اکنون آزادسازی برای 8 مسیر بررسی شده اما در حال حاضر به صورت پایلوت برای 2 مسیر اجرا می‌شود.

وی افزود: ایرلاین‌ها برای اجرای آزادسازی و متنوع سازی كاملا آزاد هستند و از آنجاییكه مكانیزم بازار تعیین كننده نهایی قیمت‌ها خواهد بود بنابراین دولت هم قصد ندارد تا در این رابطه هیچ مداخله‌ای كند.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در نقاط محروم دولت پشتیبانی خواهد کرد افزود: یکی از انتظارات مردم باید افزایش کیفیت خدمات باشد به همین جهت ما به دنبال نوسازی ناوگان هستیم زیرا در چند سال گذشته به دلیل تحریم ها 70 تا 80 درصد هواپیماهای زمین گیر شده‌اند.

وی افزود: در توافق ژنو موضوع واردات قطعات هواپیما مطرح شد و اقدامات لازم را هم انجام دادیم اما ورود این قطعات به کشور زمان می‌برد.

نوریان در خصوص ورود هواپیمای نو افزود: پس از شش ماه از مذاکرات اولیه موضوع ورود هواپیماهای نو به کشور در این توافقنامه مطرح خواهد شد اما فعلاً امکان ورود این هواپیماها را نداریم.



آرشيو اخبار سايت...
Copyright 2012
تعداد کاربران: 49