ثبت نام | ورود
English
امروز شنبه 1403.2.15 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
امضاي تفاهم‏نامه ميان دانشگاه شيراز و دانشگاه ماربورگ آلمان
طی جلسه‏ای با حضور هيأت آلماني در دانشگاه شيراز، تفاهم‏نامه‏ي همكاري‏ علمي، پژوهشي بين این دانشگاه و دانشگاه ماربورگ آلمان امضا شد .

به گزارش گروه دريافت خبرخبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه فارس، مدير روابط عمومي و امور بين‏الملل دانشگاه شيراز در اين خصوص گفت: تبادل استاد و دانشجو و گسترش اجراي طرح‏هاي علمي، پژوهشي مشترك بين دو دانشگاه از مفاد تفاهم‏نامه‏ی یاد شده است .

معصومه عظيمي‏فر افزود: تفاهم‏نامه‏ي همكاري‏هاي علمي، پژوهشي بين دانشگاه شیراز و دانشگاه ماربورگ آلمان، افزايش سطح علمي دانشگاه را در پي دارد و بهره‏گيري از دانش پژوهشگران را فراهم مي‌كند .

وي ادامه داد: بر اساس اين تفاهم‏نامه، گروه‏هاي دانشجويي از دانشگاه ماربورگ آلمان به دانشگاه شيراز اعزام و با فرهنگ ايران آشنا مي‏شوند و زبان فارسي را فرا مي‏گيرند .

مدير روابط عمومي و امور بين‏الملل دانشگاه شيراز گفت: تفاهم‏نامه‏ی یاد شده يك تفاهم‏نامه‏ی آموزشي - فرهنگي بوده و براي استفاده‏ی دانشجويان مقاطع كارشناسي و به ويژه كارشناسي ارشد است .

عظيمي‏فر تصريح كرد: دانشجويان ايراني كه در حال تأليف پايان‏نامه هستند، مي‏توانند به مدت شش هفته و به منظور استفاده از كتاب‏ها و ژورنال‏هاي آلماني و نيز شركت در كلاس‏هاي گفت و شنود، به اين كشور سفر كنند.

وي ادامه داد: به موجب اين تفاهم‏نامه، دانشجويان آلماني نيز مي‏توانند با سفر به ايران، از امكانات آموزشي دانشگاه شيراز بهره‏مند شوند و در دوره‏هاي كوتاه‏مدت دانش‏افزايي زبان فارسي شركت كنند .

پروفسور كريستوف وِرنِر هم با ابراز رضايت از انعقاد قرارداد با دانشگاه شيراز، گفت: شيراز و دانشگاه شيراز براي دانشجويان آلماني جاذبه‏ی خاصي دارد و وجود حافظ و سعدي در اين شهر، انگيزه‏ی فراواني را براي حضور در دانشگاه شيراز و آموزش زبان شيرين فارسي ايجاد مي‏كند .

براساس اين گزارش، مركز پژوهش‏هاي خاورميانه‏ی دانشگاه ماربورگ در سال 2006 تأسيس شده است و به عنوان يكي از بزرگ‏ترين مراكز پژوهش‏هاي خاورميانه در اروپا شناخته مي‏شود .

در سال 1389، نخستين تفاهم‏نامه ميان دانشگاه ماربورگ و دانشگاه تهران منعقد شد و تفاهم‏نامه‏ی حاضر دومين تفاهم‏نامه‏ی منعقده بين اين دانشگاه آلماني با يكي از دانشگاه‏هاي ايران است



آرشيو اخبار سايت...
Copyright 2012
تعداد کاربران: 42