ثبت نام | ورود
English
امروز دوشنبه 1403.2.10 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
طرح "زوج و فرد" به شیراز هم رسید!
طرح "زوج و فرد" به شیراز هم رسید!
طرح زوج و فرد که چند سالی است در تهران با مخالفت و موافقت اجرا شده حالا به شهرهای دیگر از جمله شیراز هم تسری پیدا کرده اما در همان روزهای اولیه اجرای آزمایشی با واکنش های منفی مردم مواجه شده است اما از نظر مسئولان شهری این اعتراض ها ادامه ندارد و به زودی شهروندان عادت می کنند.
غلام مهدی حقدل رییس اصولگرای شورای شهر شیراز که گویا از موافقان این طرح است، در گفت وگو با ایسنا، با اعلام خبر اجرای طرح زوج و فرد در شهر شیراز، گفت: با توجه به حجم زیاد تردد و تعداد قابل توجه خودروها در بافت مرکزی شهر شیراز و چندین مرحله کارشناسی انجام شده توسط شهرداری، نیروی انتظامی و دانشگاه، این طرح از این هفته در شهر شیراز اجرایی شد.

وی افزود: قرار شده بود ممانعت هایی در خصوص تردد و عبور و مرور خودروها در بافت مرکزی شهر انجام شود اما پس از بررسی ها وزارت کشور طرح را قبول کرد و نامه ای ابلاغ کرد تا طرح زوج یا فرد در این شهر اجرا شود.

وی در خصوص نحوه اجرای این طرح افزود: به مدت شش ماه ورود خودروها بر اساس پلاک به صورت زوج یا فرد خواهند بود و طرح در زمستان از ساعت هفت صبح الی ۱۵ و در تابستان از ساعت ۶:۳۰ صبح الی ۱۵ اجرا خواهد شد.

وی افزود: البته تسهیلاتی برای اقشار مختلف از جمله ساکنین محله های واقع شده در طرح در نظر گرفته شده و این افراد می توانند برای تنها یک خودرو مجوز تردد بگیرند.

حقدل ادامه داد: برای جانبازان، معلولین، خانواده معظم شهدا ، خودروهای دولتی، تاکسی ها و اتوبوس ها مجوزهای تردد در محدوده داده شده است.

وی تاکید کرد: تعداد محدودی هم مجوز به اشخاص خاصی که ضرورت دارد در محدوده تردد کنند فروخته می شود.

وی یادآور شد که این طرح در ایام نوروز و تعطیلات رسمی اجرا نمی شود.

رییس شورای اسلامی شهر شیراز در پاسخ به این سوال که آیا سیستم حمل ونقل عمومی فعلی موجود در شهر شیراز جوابگوی شهروندان این شهر هست و آیا در خلاء مترو و اتوبوس و تاکسی فعلی اجرای این طرح فشار بر مردم نیست، گفت: وسایل نقلیه عمومی در شهر تقویت شده البته نیاز هست که بیش از این تقویت شود. تعدادی پارکینگ اضافه شده و تمهیداتی در نظر گرفته شده که امیدواریم پاسخگوی مشکلات باشد.

وی در خصوص مخالفت مردم با تعیین محدوده طرح و برداشتن نرده های نصب شده در شهر در روزهای اول طرح، گفت: برای مشخص شدن این محدوده قرار است نرده کشی صورت گیرد، البته شاید بعضی نظرشان این نباشد که نرده نصب شود. مجری طرح به کارشناسی نیروی انتظامی احترام گذاشته و نرده کشی انجام داده است اما ممکن است تغییر کند.

همچنین زحمتکش - معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با اعلام اینکه این طرح نیز در شورای عالی ترافیک شهرهای کشور به تصویب رسیده و در تاریخ اول دی ماه سال جاری توسط وزیر کشور ابلاغ شده است، گفت: طرح ترافیک شهر شیراز در سالهای گذشته به دلایل مختلفی اجرایی نشده اما اجرای این طرح ربطی به اجرای نشدن طرح ترافیک ندارد.

وی با اشاره به اعتراضات مردمی در روزهای اولیه اجرای طرح، تاکید کرد: هر محدودیتی معذوریت برای عده ای را در پی دارد. در این محدوده نیز کسبه نارضایتی داشتند اما با توجه به وجود خط ویژه اتوبوس در محور شمالی - جنوبی و شرقی - غربی مشکلی برای تردد شهروندان به وجود نمی آید.

این مقام مسئول در شهرداری شیراز گفت: معابر داخلی شهر شیراز عرض کمی دارد و با توجه به تعداد زیاد خودروها ترجیح داده شده تا به اتوبوس و حمل و نقل عمومی اولویت بدهیم و خودروهای شخصی محدود شوند.


آرشيو اخبار سايت...
Copyright 2012
تعداد کاربران: 44