ثبت نام | ورود
English
امروز شنبه 1403.2.1 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
وزارت راه ‌و شهرسازی در بین دستگاه‌های اجرایی، رتبه اول در عملکرد را کسب کرد.
وزارت راه ‌و شهرسازی در بین دستگاه‌های اجرایی، رتبه اول در عملکرد را کسب کرد.

براساس ارزیابی‌هایی که معاونت توسعه مدیریت و سرمایه‌ انسانی رییس‌جمهور درباره عملکرد سال‌های 1390 و 1391 دستگاه‌های اجرایی انجام داده است، وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای اجرایی رتبه‌بندی شده‌اند که در این رده‌بندی وزارت راه‌وشهرسازی در دو سال پیاپی (زمان تصدی علی نیکزاد در دولت دهم) با بیشترین امتیاز، در مقام اول قرار گرفته است.
در این رده‌بندی، برای دستگاه‌های اجرایی دو نوع امتیاز شامل امتیاز شاخص‌های عمومی و امتیاز شاخص‌های اختصاصی در نظر گرفته شده که سقف هر کدام از این امتیازها 1000 واحد تعیین شده است.
وزارت راه‌وشهرسازی از مجموع 2000 امتیاز، در سال90 امتیازی معادل 1904 و در سال91 نیز امتیازی معادل 1793 را کسب کرده است که بیشترین امتیاز کسب‌شده توسط دستگاه‌های اجرایی محسوب می‌شود. دومین وزارتخانه در این رتبه‌بندی که حایز بیشترین امتیاز –بعد از وزارت راه‌‌وشهرسازی- شده است، در سال90 امتیازی معادل 1841 و در سال91 امتیازی معادل 1766 را کسب کرده است. در این رده‌بندی برخی دستگاه‌های اجرایی که در انتهای جدول قرار دارند از مجموع 2هزار امتیاز، حداکثر 500 تا 700 واحد امتیاز به دست آورده‌اند.
وزارت راه‌وشهرسازی در سال‌های اخیر به علت مسوولیتی که در پروژه‌های بزرگ عمرانی راه و مسکن از جمله مسکن‌مهر، پروژه‌های آزادراهی و خطوط‌ریلی داشته، توانسته در مقایسه عملکرد دستگاه‌های اجرایی، بیشترین امتیاز را به دست بیاورد. ارزش هر کدام از این پروژه‌های بزرگ به‌تنهایی، مقیاس چند هزار میلیارد تومانی دارد که همین حجم ریالی در مقایسه با طرح‌های حداکثر چندصد میلیارد تومانی در حوزه مسوولیت برخی دستگاه‌ها، اکنون وزارت راه‌وشهرسازی را در صدر ارزش‌عملکرد قرار داده است. ارزش ریالی و حجم عمرانی پروژه‌های این وزارتخانه از یکسو و تاثیر اجتماعی و اقتصادی پروژه‌های عمرانی وزارت راه‌وشهرسازی از سوی دیگر، در این امتیازگیری موثر بوده است.



آرشيو اخبار سايت...
Copyright 2012
تعداد کاربران: 46