ثبت نام | ورود
English
امروز شنبه 1403.2.8 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
مبحث 22 با عنوان مراقبت و نگهداری از ساختمان ها تدوین شده و به مباحث قبلی اضافه خواهد شد
ایجاد مبحث 22 مقررات ملی ساختمان
مدیرکل مقررات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازی از اضافه شدن مبحث جدیدی به مجموعه مباحث مقررات ملی ساختمان خبر داد و افزود: مبحث 22 با عنوان مراقبت و نگهداری از ساختمان ها تدوین شده و ...

مدیرکل مقررات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازی از اضافه شدن مبحث جدیدی به مجموعه مباحث مقررات ملی ساختمان خبر داد و افزود: مبحث 22 با عنوان مراقبت و نگهداری از ساختمان ها تدوین شده است و از ابتدای دی ماه برای همه ساختمانهایی که براساس قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان بنا شده، لازم‌الاجراست.
غلامرضا هوایی در نشست خبری گفت: از این پس افرادی حقیقی یا حقوقی از سوی سازمان نظام مهندسی ساختمان به صورت سالانه ساختمان ها را بازرسی و گواهی سلامت آنها را صادر خواهند کرد. وی افزود: در صورتی که ساختمانها مشکلی داشته باشد به مسئول ساخت ساختمان برای رفع، ابلاغ خواهد شد.
مدیرکل مقررات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازی با اشاره به جایگاه مطلوب کشورمان از نظر تدوین مقررات منسجم در بخش مقررات ساختمانی خاطرنشان کرد: حداقل در منطقه‌ای که قرار گرفته‌ایم، بهترین وضع را از نظر مقررات ملی ساختمان داریم و دیگر کشورهای منطقه فاقد چنین مجموعه جامعی هستند.
غلامرضا هوایی گفت: ساختمانهایی که براساس این مقررات ساخته شده، در زلزله‌های سال های اخیر جان انسانها را حفظ و دچار کمترین میزان تخریب شده‌ است. مدیر کل مقررات ملی ساختمان با رد اظهاراتی مبنی بر حذف دفتر مقررات ملی ساختمان از ستاد وزارت راه وشهرسازی اظهار داشت: این دفتر حذف نمی شود بلکه یکی از وظایف آن یعنی کمیته های تدوین مقررات حسب دستور وزیر راه و شهرسازی به مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی واگذار شد. این دفتر وظایف گسترده ای دیگری همچون ترویج مقررات و کنترل و نظارت بر ساخت وسازها را نیز برعهده دارد.
غلامرضا هوایی با اشاره به وجود برخی تضادها در نظام فنی و اجرایی و نظام مهندسی و کنترل ساختمان کشور تصریح کرد: اینکه هر سازمان و نهادی در حوزه ساخت و ساز مقررات جداگانه خود را وضع کند نوعی نقص محسوب می‌شود و باید ضوابط نویسی و تدوین آیین نامه ها در یک مکان به نام مرکز تحقیقات راه و مسکن و شهرسازی متمرکز شود.
وی با اعلام اینکه در مسیر صعودی ارتقای کیفیت ساخت و ساز قرار داریم، ادامه داد: وضع کنونی ما از لحاظ ساخت و ساز قابل مقایسه با دهه های گذشته نیست و ضریب نفوذ مقررات ملی ساختمان در حال حاضر به 90 درصد رسیده است، هرچند اگر به100 در صد هم می رسید باز هم جای کار داشت و باید کف مقررات ملی ساختمان را ارتقاء می دادیم.


آرشيو اخبار سايت...
Copyright 2012
تعداد کاربران: 44