ثبت نام | ورود
English
امروز يکشنبه 1403.2.16 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
در حال حاضر تقریبا تمام مسیرهای ریلی ما به مرزها رسیده است ، بنابراین الان باید کشورهای همسایه مسیرهای ریلی خود را توسعه دهند
فعالیت عمرانی شرکت‌های ایرانی در منطقه
معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با اشاره به حضور شرکت‌های ایرانی در کشورهای آسیای میانه، عراق و برخی از کشور‌های پیشرفته، گفت: لغو تحریم‌ها موجب افزایش سرمایه گذاری خارجی در کشور می‌شود.

خیراله خادمی در گفتگو با مهر در خصوص حضور پیمانکاران ایرانی در پروژه های عمرانی کشورهای همسایه ایران، اظهار داشت: صدور خدمات فنی مهندسی پیمانکاران ایرانی در سایر کشورها و به خصوص همسایگان ایران صورت می‌گیرد و پیمانکاران ما برای اجرای پروژه‌های راهسازی و صنعت راهسازی در پروژه‌های ریلی و جاده ای حضور دارند.

وی با بیان اینکه پیمانکاران ایرانی با قیمت بسیار پایین تری نسبت به کشورهای اروپایی توان اجرای پروژه ها را دارند، گفت: شرکت های ایرانی می توانند پروژه های عمرانی را با قیمت پایین و با کیفیت بالا در کشورهای همسایه به اجرا درآورند.

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل تصریح کرد: در حال حاضر شرکت‌های ایرانی در کشورهای آسیای میانه و کشور عراق همکاری در حال فعالیت هستند همچنین در بخش های جاده ای در کشور الجزایر و حتی در کشورهای پیشرفته هم پیمانکاران ما وارد شده و در حوزه حمل و نقل عملیات عمرانی انجام می‎‌دهند.

خادمی با اشاره به اینکه شرکت‌های ایرانی از گذشته در صنعت ساختمان حضور داشتند و الان هم  فعالیت می‌کنند، بیان کرد: باتوجه به اینکه اکثر ساخت و سازها در کشور ما بومی است بنابراین تحریم ها تاثیری بر ساخت و سازهای حمل و نقل نداشته است زیرا همیشه تولید، طراحی و ساخت در داخل کشور انجام شده است.

وی با بیان اینکه لغو تحریم‌ها جو روانی را در کشور مثبت می‌کند، بیان کرد: این موضوع موجب می‌شود که زمینه سرمایه گذاری خارجی در داخل کشور افزایش پیدا کند و توسعه حمل و نقل بهتری را به همراه داشته باشد.

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، خاطر نشان کرد: اگر توسعه اقتصادی کشور که در قانون مجلس هم پیش بینی شده است، اجرایی کنیم به رتبه اول منطقه در زمینه حمل و نقل و ظرفیت حمل و نقلی می‌رسیم.

خادمی تصریح کرد: در حال حاضر تقریبا تمام مسیرهای ریلی ما به مرزها رسیده است ، بنابراین الان باید کشورهای همسایه مسیرهای ریلی خود را توسعه دهند تا ترانزیت بین المللی هم شکل بگیرد.



آرشيو اخبار سايت...
Copyright 2012
تعداد کاربران: 42