ثبت نام | ورود
English
امروز جمعه 1403.1.31 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
انتخاب ایران به عنوان دبیرکل و وزیر نفت و گاز لیبی به عنوان رئیس دوره ای مجمع کشورهای صادرکننده گاز
پیام 17غول گازی به رئیس‌جمهور ایران/ لیبی کرسی ریاست ایران را گرفت
پانزدهمین نشست وزیران عضو مجمع کشورهای صادرکننده گاز با انتخاب ایران به عنوان دبیرکل و وزیر نفت و گاز لیبی به عنوان رئیس دوره ای مجمع کشورهای صادرکننده گاز به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار مهر، پانزدهمین نشست وزیران عضو مجمع کشورهای صادرکننده گاز با ریاست بیژن زنگنه وزیر نفت ایران دقایقی قبل در تهران به پایان رسید. مهم ترین دستاورد این نشست یک روزه غول های گازی جهان، انتخاب نماینده ایران به عنوان دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز بود و محمدحسین عادلی به عنوان دبیرکل این مجمع بین المللی گاز جانشین لئونید بوخانوفسکی روس شد.

همچنین بر اساس ترتیب حروف الفبای انگلیسی کشور لیبی به عنوان رئیس دوره‌ای مجمع کشورهای صادرکننده گاز انتخاب شد و به این ترتیب عبدالباری العروسی وزیر نفت و گاز لیبی را به عنوان رئیس بعدی نشست وزارتی جی.یی.سی.اف و دیزانی آلیسون مادوک وزیر نفت نیجریه را به عنوان نائب رئیس نشست بعدی این مجمع انتخاب شدند.

به عبارت دیگر وزیر نفت و گاز لیبی جانشین وزیر نفت ایران به عنوان رئیس دوره‌ای نشست وزارتی مجمع کشورهای صادرکننده گاز شده است. در این نشست همچنین تصمیم گرفته شد که شانزدهمین نشست وزارتی مجمع کشورهای صادر کننده گاز در سال ٢٠١٤ میلادی به میزبانی دوحه پایتخت قطر برگزار شود.

پیام 17 غول گازی به رئیس‌جمهور ایران

در این نشست نمایندگانی از الجزایر، بولیوی، مصر، گینه استوایی، ایران، لیبی، نیجریه، عمان، قطر، روسیه، تیرینیداد و توباگو، امارات و ونزوئلا به عنوان عضو دائم و عراق، هلند و نروژ به عنوان عضو ناظر حضور داشتند.

وزیران و نمایندگان نفت و انرژی عضو و دبیرکل سابق روسی مجمع کشورهای صادرکننده گاز در پایان این نشست از حسن روحانی رئیس جمهوری ایران و مردم ایران و شهروندان تهرانی برای مهمان نوازی گرم شان برای برگزاری این نشست تشکر و قدردانی کردند.

همچنین در بیانیه پایانی این اجلاس آمده است پانزدهمین نشست وزیران مجمع کشورهای صادرکننده گاز GECF در تهران و به ریاست بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران برگزار شد و نمایندگان کشورهای الجزایر، بولیوی، مصر، گینه، ایران، لیبی، نیجریه،عمان، قطر، روسیه، ترینیدادوتوباگو، امارات متحده عربی و ونزوئلا در این اجلاس حضور داشتند. همچنین نمایندگان کشورهای عراق،‌ هلند و نروژ به عنوان اعضای ناظر در این نشست حاضر بودند.

در بیانیه پایانی اجلاس GECF آمده است:" وزیر نفت ایران به عنوان رییس اجلاس وزارتی در این نشست با اشاره به توسعه بازار گاز و چالش‌های پیش روی این مجمع و اعضای آن در نیاز تقویت همکاری‌های اعضای مجمع و تبادل تجربیات وهم افزایی در اتخاذ سیاست‌های مشترک تاکید کرد و خواستار اصلاح نظام قراردادها و مکانیزم قیمت گذاری گاز برای کاهش ریسک تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان شد.

وزیران و سران هیات‌های شرکت کننده دراین اجلاس با تبادل نظر در خصوص تحولات اخیر در بازار بین المللی گاز بار دیگر به تعهد خود در بیانیه مسکو مجمع تاکید کردند که چارچوبی را برای همکاری اعضای مجمع در توسعه و استفاده از منابع گازی خود ترسیم می‌کند.



آرشيو اخبار سايت...
Copyright 2012
تعداد کاربران: 46