ثبت نام | ورود
English
امروز شنبه 1403.2.8 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
سرمایه گذاری بیش از 285هزار میلیارد تومان سالانه در بخش صعنت مسکن و عمر 30 ساله مسکن در ایران!
-۲۴ مهر ۱۳۹۲
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، عمر ساختمان ها در بخش های مسکونی، اداری و تجاری در ایران را کمتر از 30 سال و پایین تر از استانداردهای جهانی اعلام کرد.

سید مهدی هاشمی گفت: با وجود سرمایه گذاری بیش از 285هزار میلیارد تومان سالانه در بخش صعنت مسکن کشور متاسفانه، ساختمان‌های موجود از حداقل استانداردهای لازم برخوردار است وباید در جهت افزایش عمر ساختمانهای جدید مطابق با استانداردهای جهانی برنامه ریزی کرد. وی با تاکید براینکه در ساخت وسازهای جدید به خصوص در بخش مسکن باید موضوع کیفیت فنی ساختمان ها از سوی کارفرمایان ونیز صاحبان واحدها مطالبه شود، افزود: متاسفانه در بخش ساختمان های کشور در زمان حاضر فقط حداقل ها رعایت می شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، وجود شناسنامه فنی ساختمانها همانند دیگر کالاهای اساسی زندگی روزمره مردم که دارای هویت و مشخصات فنی است را در صنعت ساختمان سازی کشور ضروری ومورد نیاز خواند و تصریح کرد: ساختمان ها که اکنون به عنوان بزرگترین واصلی ترین سرمایه خانواده ها ایرانی است،بدون شناسنامه و مشخصات فنی است ومتاسفانه هنوز این فرهنگ به صورت الزام ورایج نشده است.

هاشمی، شناسنامه دارشدن ساختمان های جدید در کشور و پیگیری آن در مجلس شورای اسلامی را در اولویت جدی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور وکمیسیون عمران مجلس دانست و ادامه داد: به هرحال باید قانون مطالبه کنیم و انشااله مجلس نیز این گونه قوانین ومقررات که تامین کننده امنیت جانی ومالی بیشتر وبهتر مردم خواهد بود را پیگری جدی خواهد کرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا در ساخت وسازهای کشور هیچ گونه معماری با وجود معماری های اصیل ایرانی واسلامی گذشته کشور اکنون مشاهد نمی شود، گفت: متاسفانه تاکنون چارچوب های اجرایی و عملیاتی شدن معماری اصیل ایرانی در ساخت وسازها مصوب نشده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، با بیان اینکه وزارت راه وشهرسازی متولی ومسئول پیگیری برای تصویب اجرایی شدن سبک معماری های ایرانی در ساختمان سازی های جدید در کشور است وابرازامیدواری کرد: برای این منظور متخصصان وتحصیل کرده های دانشگاهی کشور ونیز شوراهای اسلامی شهرها وشهرداری ها نقش محوری واصلی دارند. وی برای شرکت در نخستین همایش مهندسی ساختمان، مدیریت شهری و توسعه پایدار مازندران به آمل سفر کرده بود.
نقل از شاسا



آرشيو اخبار سايت...
Copyright 2012
تعداد کاربران: 44