ثبت نام | ورود
English
امروز يکشنبه 1403.2.16 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید: دولت قبلی شتابزده یک بارگذاری جمعیتی وحشتناکی در شهرهای جدید به وجود آورده است
مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه دولت قبلی شتابزده یک بارگذاری جمعیتی وحشتناک در شهرهای جدید به وجود آورده است گفت: مدیران عامل شهرهای جدید که ناکارآمد باشند، تغییر می‌کنند.

محسن نریمان در پاسخ به این سؤال که دلیل کُند بودن ساخت و ساز مسکن مهر در شهرهای جدید به خصوص پردیس چیست، گفت: اینطور نیست و اتفاقا در بازدیدی که از شهر جدید پردیس داشتیم به جز دو مورد، مورد دیگری ندیدم که ساخت و ساز کُند و یا متوقف شده باشد.

نریمان در پاسخ به این سؤال که مهندسان فعال در فاز 11 پردیس اعلام می‌کردند که دولت 400 میلیارد تومان به پیمانکار این فاز بدهکار است، اظهار داشت: شاید دولت قبلی بدهکار باشد اما اگر منصفانه به موضوع نگاه کنید در همان دولت قبلی باید این موارد را مطرح می‌کردید.

وی ادامه داد: اما به هر حال در حال تلاش هستیم که این موارد حل شود که امید است با تکمیل اعضای هیأت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید این موضوع محقق شود. نریمان گفت:‌ در بازدیدی که از شهر جدید پردیس داشتیم تنها 2 مورد را متوجه شدیم که با مشکل مواجه است که آنهم برطرف خواهد شد.

*گله برخی پیمانکاران از قیمت های تحمیلی مسکن مهر

وی ادامه داد: برخی از پیمانکاران فعال در شهر جدید پردیس نسبت به قیمتی که دولت قبلی داده بود می‌گفتند که این قیمت تحمیلی است و این اعداد با جهش قیمت‌ها مناسب نیست اما به هرحال در حال فعالیت بودند.

*اگر مردم آورده‌های خود را ندهند حذف می شوند و اتمام پروژه به تاخیر می افتد

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در پاسخ به این سؤال که آیا مردم می‌توانند امیدوار باشند که واحدهای مسکونی مهر در سال جاری واگذاری شوند یا اینکه به سال آینده موکول می‌شود، خاطرنشان کرد: قصد و تلاش دولت یازدهم این است که به تعهدات مسکن مهر دولت قبلی عمل کند اما اگر مردم آورده‌های خود را ندهند که اتفاقا برخی از آنها آورده‌های خود را نداده‌اند این روند واگذاری‌ها به تاخیر می‌افتد.

وی اضافه کرد: آنهایی که آورده‌های خود را داده‌اند پیمانکاران به آن تفاهمنامه سه جانبه عمل کرده‌اند پس بنابراین نمی‌توان انتظار داشت که برخی از متقاضیان آورده خود را ندهند و کار هم ادامه یابد. نریمان گفت: یکی از مدیران عامل به بنده اعلام کرد که برخی از متقاضیان مسکن مهر ثبت نام کرده‌اند اما آورده‌ای واریز نکرده‌اند و تنها یک بخش کوچکی را واریز کرده‌اند.

وی افزود: پس اگر متقاضیان مسکن مهر آورده خود را واریز نکنند نه تنها پیشرفتی در ساخت مسکن مهر حاصل نمی‌شود بلکه این متقاضیان از سامانه حذف خواهند شد. نریمان گفت: هنوز برخی از متقاضیان به دنبال این موضوع هستند که زمانی به آنها گفته شده است که متقاضیان مسکن مهر با یک میلیون تومان صاحب مسکن می‌شوند و همین موضوع باعث شده که از واریز آورده خود خوداری کنند.

*تغییر مدیران عامل شهرهای جدید/مدیران ناکارآمد می روند

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در پاسخ به این سؤال که آیا برنامه‌ای برای تغییر مدیران شهرهای جدید وجود دارد یا خیرگفت: هر مدیرعامل شهر جدیدی که سالم و با قدرت کار کرده سر جای خود خواهد ماند و هر مدیری که ناکار‌آمد باشد و نتوانسته نظارت داشته باشد اینها تغییر خواهند کرد. وی ادامه داد: ساخت و ساز در شهرهای جدید ربطی به مسائل سیاسی ندارد و در این شهرها تنها ملاک کار و تلاش است.

*شتابزدگی دولت قبلی برای بارگذاری جمعیتی در شهرهای جدید

نریمان افزود: دولت قبلی شتابزده یک بارگذاری جمعیتی وحشتناکی در شهرهای جدید به وجود آورده است و شهر 75 هزار نفری پرند به یکباره به 750 هزار نفری تبدیل شد. مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت:‌پس برای اینکه این شهر 750 هزار نفری به یک شهر سالم و با هویت تبدیل شود، باید زیرساخت‌ها و روبناهای آن را تکمیل کنیم.

وی ادامه داد: باید به این شهرها بعد از ساخت و تکمیل آرامش و روابط اجتماعی مناسب ایجاد کنیم ،بنابراین در ساخت و ساز و توسعه فیزیکی موفق هستیم اما یک شهر فقط آن ساخت و ساز نیست و باید برای حمل و نقل آن شهر و تعامل اقتصادی، رفتار اجتماعی و مذهبی آن شهر نیز کار و اقدامات لازم انجام شود.



آرشيو اخبار سايت...
Copyright 2012
تعداد کاربران: 42