ثبت نام | ورود
English
امروز چهارشنبه 1403.2.19 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
وزیر ارشاد از اختصاص 40 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت تالار بزرگ شیراز خبر داد
وزیر ارشاد از اختصاص 40 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت تالار بزرگ شیراز خبر داد.

علی جنتی در بازدید ازمحل احداث طرح تالار مهر مرکزی افزود: با توجه به ظرفیت های بالای فرهنگی در شیراز احداث تالار فرهنگی در این شهر ضروری است و باید هرچه سریع تر به بهره برداری برسد. وی گفت : مکان برای ساخت تالار مهر مرکزی شیراز از مصوبه و پیگیری دولت برخوردار است، از این رو جلوگیری از ساخت این مکان فرهنگی و هنری جایز نیست.
تالار بزرگ شیراز در خیابان حافظیه شیراز قرار دارد. زمین این تالار از سال 1314 در خیابان حافظیه به عنوان سیلو استفاده می شد که از سال 1382 غیرفعال است و زمینش برای ایجاد تالار مرکزی به ارشاد فارس واگذار شده است. این تالار شامل سالن‌های تئاتر، موسیقی، سینما، فیلم، سخنرانی و مجتمع بزرگ ادبی فرهنگی برای تولیدات هنرمندان است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در حاشیه زیارت حرم مطهر و بازدید از موزه آستان مقدس حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) گفت: توسعه حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) حرکت خوبی است که در شیراز اتفاق افتاده است و در این راستا با توجه به برنامه های فرهنگی که در این حرم مطهر در حال اجراست، ما نیز در جهت توسعه فرهنگ زیارت و تقرب گام برخواهیم داشت. وی با تاکید بر اینکه در جهت توسعه فرهنگی حرم امامزادگان حرکت می کنیم گفت: دستگاه های فرهنگی وظیفه دارند جهت توسعه فرهنگ دینی، ارزش های دینی و اسلامی گام بردارند.
این مقام فرهنگی با اشاره به آثار فاخر جمع آوری شده در موزه آستان مقدس شاهچراغ(ع) و مکان محدود جهت عرضه و نگهداری، افزود: با توجه به توسعه حرم مطهر باید به توسعه موزه آستان نیز توجه شود. وی با اشاره به جایگاه ویژه فرهنگی شیراز و با بیا اینکه شیراز مهد تمدن و فرهنگ است گفت: وجود امامزادگان واجب التعظیم در شیراز این شهر را به عنوان کانون مذهبی ایران تبدیل کرده است. جنتی بر توسعه فرهنگ دینی در شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع)تاکید کرد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور حضور در مراسم سالروز بزرگداشت حافظ که در محل آرامگاه این شاعر نامی برگزار می شود، به شیراز سفر کرده است.



آرشيو اخبار سايت...
Copyright 2012
تعداد کاربران: 45