ثبت نام | ورود
English
امروز جمعه 1403.2.7 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
بازدید معاون عمرانی دانشگاه آزاد از واحد علوم تحقیقات

علت کندی پروژه های عمرانی دانشگاه آزاد

معاون عمرانی دانشگاه آزاد از پروژه های عمرانی واحد علوم و تحقیقات بازدید کرد و گفت: گوناگونی سلایق مدیران، علت کندی پیشرفت پروژه های عمرانی به شمار می آیند.

محسن هاشمی طی بازدیدی ۶ ساعته از پروژه های عمرانی در حال احداث واحد علوم و تحقیقات از جمله ساختمان های آموزشی و پژوهشی، بیمارستان فرهیختگان، کتابخانه و سالن های آمفی تئاتر به همراه معاون سابق عمرانی این دانشگاه بازدید به عمل آورد.

فعالیتهای عمرانی ۴۲۰ واحد دانشگاهی
وی در حاشیه بازدید خود از پروژه های عمرانی، گفت: در حال حاضر معاونت عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی با فعالیت های عمرانی ۴۲۰ واحد که در سراسر کشور پراکنده هستند در ارتباط و هماهنگی است که حداقل حدود ۳۲۰ واحد هم اکنون از نظر عمرانی دارای فعالیت هستند.

آخرین وضعیت تحویل پروژه های عمرانی

وی با بیان اینکه از سال گذشته تقریباً دو میلیون و ۲۰۰ هزار متر مربع فعالیت عمرانی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در دست اجرا است، افزود: در حال حاضر بیش از ۶۰۰ هزار مترمربع از پروژه های عمرانی دانشگاه آزاد در دست تحویل موقت یا قطعی است و هنوز بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار متر مربع از این پروژه ها به بهره برداری نرسیده که پیشرفت متوسطی حدود ۵۰ درصد را دارند.

هاشمی در خصوص نحوه نظارت بر روی این پروژه ها، گفت: فعالیت های عمرانی زیر نظر واحدهای دانشگاهی ولی با نظارت معاونت عمران این دانشگاه صورت می گیرد و بر روی این پروژه ها از نظر کمی و کیفی نظارت می کند.

پروژه های علوم و تحقیقات
معاون عمرانی دانشگاه آزاد درباره پروژه های عمرانی علوم و تحقیقات، اظهار داشت: پروژه های عمرانی در دست احداث واحد علوم و تحقیقات، بیش از ۲۰۰ هزار مترمربع است و این پروژه ها از نظر پیشرفت فیزیکی خوشبختانه در وضعیت مناسبی قرار دارد که تقریبا همگی بین ۷۰ تا ۹۷ درصد پیشرفت دارند.

اثرات مدیریت گذشته بر کندی پروژه ها
هاشمی با بیان اینکه مسائل و مشکلاتی نیز در روند فعالیت این پروژه ها به دلیل تغییر مدیریت ها پیش آمده است، گفت: سلیقه ها و ایده ها در مدیریت افراد گوناگون است و این گوناگونی ایده ها در تغییرات مدیریتی موجب کند شدن روند احداث برخی پروژه های عمرانی واحد علوم و تحقیقات شده است.

وی با تأکید بر اینکه تغییرات ناگهانی مدیریت ها و برخوردهای سیاسی به پروژه های عمرانی صدمه می زند، اضافه کرد: در پروژه های عمرانی واحد علوم و تحقیقات از مشاوران و پیمانکاران مجرب و باسابقه ای استفاده شده است که جای تشکر و قدردانی از زحمات دکتر جاسبی دارد.

وی ابراز امیدواری کرد: امید است با تصمیم گیری های به موقع و کارشناسی و با کمک ریاست دانشگاه آزاد اسلامی تأخیرات مقطعی را که به تازگی رخ داده، جبران کرده و امیدواریم اکثر پروژه های عمرانی واحد علوم و تحقیقات که بیش از ۷۰ تا ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند ، به زودی و طی ۶ ماه تا یک سال آینده به بهره برداری رسیده و در اختیار دانشجویان و مردم قرار دهیم.

علت تاخیر در تحویل پروژه ها

هاشمی مشکلات اقتصادی، تورم و تغییر مدیریت در ۲ سال گذشته را موجب تأخیر در احداث پروژه های عمرانی دانست و گفت: مسائل اقتصادی که ناشی از تورم در کشور است، خود موجب بروز اختلافاتی میان کارفرما و پیمانکاران شده است؛ زیرا عقود دانشگاه آزاد اسلامی در بیش از ۸۰ درصد پروژه ها با قیمت ثابت بسته می شود و تصمیم گیری در مورد این نوع پروژه ها در خصوص روند ساخت و ساز بسیار مشکل است.

وی گفت: به نظر می رسد تصمیم گیری های سختی را برای حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد پیمان ها در پیش داریم که لازم است با هماهنگی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و توجهات هیأت رئیسه، کمیسیون معاملات و احتمالا هیات امناء دانشگاه آزاد شرح داده شود و تصمیمات ویژه ای برای آن ها صورت گیرد. هاشمی درباره کیفیت تحویل گیری پروژه ها، اظهار داشت: معاونت عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی در تلاش است با بسترسازی های مناسب، نظارت بر کیفیت پروژه ها و در اختیار قرار دادن به موقع نقدینگی برای پروژه های اقدام مناسب صورت دهد و تحویل گیری پروژه ها نیز به موقع و با کیفیت لازم صورت گیرد.

وی در خصوص اولویت بندی پروژه های عمرانی، گفت: در نشست تخصصی که با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می کنیم، این اولویت ها تعیین و اطلاع رسانی خواهد شد اما آنچه بدون تردید در مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی بر آن تأکید شده، گذر از روند کمی به سمت و سوی کیفی سازی در واحدهای دانشگاهی است.
نقل از اعتدال


آرشيو اخبار سايت...
Copyright 2012
تعداد کاربران: 44