ثبت نام | ورود
English
امروز پنج شنبه 1403.1.9 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
به زودی بزرگترین مجموعه آبی جنوب‌شرق کشور در منطقه رضوان‌شهر یزد بهره‌برداری خواهد شد.
مدیر اجرایی و مالک بزرگترین مجموعه آبی جنوب‌شرق کشور از بهره‌برداری این مجموعه با وسعت 7 هزار متر مربع در آینده نزدیک در استان یزد خبر داد.

عباسعلی خلیلی اظهار داشت: به زودی بزرگترین مجموعه آبی جنوب‌شرق کشور در منطقه رضوان‌شهر یزد بهره‌برداری خواهد شد. وی ادامه داد: این مجتمع ورزشی تفریحی برای ورزش دوستان و علاقمندان به ورزش شنا و فعالیت‌های ورزشی آبی و برای سرگرمی جوانان و مردم یزد احداث شده است.

خلیلی با بیان اینکه تمامی هزینه‌های سرمایه‌گذاری این طرح را شخصا متقبل شده است، افزود: این مجموعه 7هزار متر مربع مساحت دارد که مدل پارک آبی مشهد با سرسره‌های مختلف تونلی و سرباز، چاله فضایی، استخر موج، رودخانه سرباز، سونا و جکوزی و استخر تفریحی در آن اجرا شده است.

وی اضافه کرد: این مجموعه امکانات تفریحی و رفاهی دیگری نیز مانند هتل سوئیت اقامتی، تالار پذیرایی، رستوران و کافی‌شاپ دارد. وی افزود: این مجموعه تفریحی نقش موثری در جذب مسافران و گردشگران‌ دارد که علاوه بر رضوانشهر، محل تفریح و تفرج ‌برای شهرستان‌های همجوار اعم از میبد، اردکان و اشکذر و تمامی مردم استان را دارد.

مالک بزرگترین مجموعه آبی جنوب‌شرق کشور به تشریح جزئیات پروژه پرداخت و اظهار داشت: تمامی امکانات تفریحی آبی این مجموعه از مجموعه‌های موجود در کشور بزرگتر و با کیفیت بهتر است. وی عنوان کرد: رودخانه طراحی شده در این مجتمع چهار متر عرض دارد و طول آن به 130 متر می‌رسد ضمن اینکه سرسره‌ دو نفره و تک نفره نیز در این طراحی اجرا شده است.

خلیلی بیان کرد: مجموعه سونای خشک و بخار، جکوزی، اتاق ماساژ و رختکن‌های این مجموعه نیز با ظرفیت یک هزار نفر طراحی و اجرا شده است که مراحل پایانی طرح را می‌گذراند. وی مساحت قسمت پذیرایی رستوران و کافی‌شاپ در این مجموعه را بیش از 450 مترمربع اعلام کرد و گفت: این بخش مجهز به آشپزخانه، سردخانه و امکانات مورد نیاز است.

مالک بزرگترین مجموعه آبی جنوب‌شرق کشور، احداث هتل در دو طبقه، خوابگاه و سالن دانش‌آموزی در کنار این مجتمع را از امکانات پیش‌بینی شده‌ای برشمرد که همزمان با بهره‌برداری از استخر و مجموعه آبی بهره‌برداری خواهد شد. وی در ادامه پیشرفت فیزیکی این مجتمع را مثبت ارزیابی کرد و افزود: خوشبختانه این پروژه با 90 درصد پیشرفت فیزیکی مراحل پایانی کار را می‌گذراند و حتی موتورهای مورد نیاز نیز در فضای موتورخانه نصب شده است.

خلیلی با بیان اینکه قرار است همزمان با سالروز گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی از این مجتمع رونمایی شود، گفت: در احداث این مجتمع از تجربه مهندسان و طراحان و معماران مجتمع‌های آبی تهران و مشهد استفاده شده و معماران یزدی و مهندسانی که در ساخت مجتمع مهنور نقشی داشته‌اند نیز در این پروژه به کار گرفته شدند.

وی انگیزه و اشتیاق خود از احداث چنین مجموعه بزرگ تفریحی ورزشی را شادابی و ترغیب مردم و جوانان به انجام ورزش‌های شاد و سالم اعلام کرد و افزود: یزد منطقه‌ای کویری است به همین دلیل لازم است تا مردم به گونه‌ای سختی کویر و خشکی شهر را که تاثیرات خاصی در روحیه انسان می‌گذارد، جبران کنند.

مالک بزرگترین مجموعه آبی جنوب‌شرق کشور با تاکید بر اینکه تمامی هزینه‌های طرح از اعتبارات شخصی تامین شده است، بیان داشت: به دلیل مشکلات اقتصادی دولت در سال‌های گذشته، هیچ تسهیلاتی دریافت نکردیم اما مسئولان به ویژه مدیرکل اجتماعی استانداری، حمایت‌های معنوی خوبی از اجرای طرح داشتند اما نتوانستند از اعتبارات دولتی برای تکمیل طرح چیزی در اختیارمان بگذارند.



آرشيو اخبار سايت...
Copyright 2012
تعداد کاربران: 48