ثبت نام | ورود
English
امروز جمعه 1403.1.10 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
اولین خانه تمام خورشیدی در بریتانیا که نیاز ساکنان خود را به پرداخت هزینه های برق و گاز از بین می برد با قیمت 1.2 میلیون پوند به فروش گذاشته شد.

خانه خورشیدی که نمای خارجی آن چوبی ساخته شده در شهر لسترشر، بریتانیا واقع شده و دارای ویژگی مهم انتشار صفر کربن، تبدیل انرژی خورشید به برق، شیشه های سه لایه و ذخیره آب باران است. این خانه به طور کامل به وسیله لوله های آب زیر زمینی گرم شده و این گرما نیز به وسیله پنلهای خورشیدی که در سقف نصب شده تأمین می شود.

این خانه پنج خوابه توسط شرکت کاپلین هومز طراحی و در زمینی به مساخت 8 هزار متر مربع ساخته شده است. مایکل گودارد مدیر این شرکت اظهار داشت: طراحی و ساخت این خانه به ویژه مصالحی که در آن به کار رفته همگی از موادی بوده که کمترین اثرات کربی را داشته باشد. دولت بریتانیا در نظر دارد تمام خانه های جدید تا سال 2016 اثرات کربنی صفر داشته باشند.

این خانه خورشیدی نشان می دهد که چگونه فناوری های امروز را می توان برای یک خانه بزرگ خانوادگی به کار گرفت، اما براساس اعلام این شرکت این راهکار برای تمام انواع خانه ها در اندازه های مختلف قابل اجرا است. دکتر اندرو رایت کارشناس فیزیک مهندسی ساختمان در دانشگاه دی مونتفورت نرخ گرمای زمین خانه در طی زمستان را بررسی کرده است.

پنلهای خورشیدی این خانه هیبرید هستند چرا که این پنلها هم انرژی برقی و هم انرژی گرمایی تولید می کنند دیوارهای خورشید تهویه هوای ورودی را گرم می کند و بانک انرژی زمینی تلمبه گرمایی گرما را ذخیره کرده و آن را برای استفاده هنگام کاهش دما به کار می گیرد.

همه فناوری های این خانه توسط یک سیستم کنترل اداره می شود که طی آن دمای داخل و خارج خانه، میزان انرژی کسب شده توسط پنلهای خورشیدی و سطح گرما را اندازه می گیرد. شیشه های سه جداره رو به جنوب مدیریت انرژی خانه در طول فصل زمستان را ارتقا می دهد. برای اولین خانه تمام خورشیدی بریتانیا و خریدار آن که مبلغ 1.2 میلیون پوندی را پرداخت می کند دو پارکینگ در نظر گرفته شده است



آرشيو اخبار سايت...
Copyright 2012
تعداد کاربران: 48