ثبت نام | ورود
English
امروز پنج شنبه 1403.2.6 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
نخستين قدم براي احياي سازمان مديريت و برنامه‌ريزي برداشته شد
در نشست مشترك با معاونين برنامه‌ريزي استانداري‌ها

نخستين قدم براي احياي سازمان مديريت و برنامه‌ريزي برداشته شد

 

بايد تمام توان و وقت را به سمت يك سازمان مديريت و برنامه‌ريزي روزآمد، قوي و كارآمد معطوف شود. خوشبختانه با وزارت محترم كشور در مقوله توسعه نگاه مشترك وجود دارد و بايد بتوانيم در كنار سازمان مركزي و ملي، در هر استان سازمان مديريت و برنامه‌ريزي چالاك، قوي و فهيم استاني هم با مرتفع كردن نقص‌هايي كه در گذشته وجود داشته، فراهم كنيم.

آقاي دكتر محمدباقر نوبخت معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس‌جمهور در نخستين نشست مشترك اين معاونت با معاونان برنامه‌ريزي استانداري‌هاي سراسر كشور گفت: با تقديم به موقع لايحه بودجه سال 1393 مصمم هستيم قانون را اجرا كنيم و در جلسه هيأت دولت هم از تمام وزرا خواسته‌ايم تا پانزدهم شهريورماه سال‌جاري گزارش عملكرد اجراي قانون برنامه پنجم توسعه را به منظور جمع‌بندي و تنظيم گزارش نهايي به اين معاونت ارايه كنند.

به گزارش روابط‌عمومي معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس‌جمهور وي در اين نشست مشترك اظهار داشت: مباهات مي‌كنم كه به معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس‌جمهور گام نهاده‌ام، جايي كه به منزله عقل منفصلي در كنار مديريت اجرايي كشور تلقي مي‌شود و اينك در شرايطي قرار داريم كه از اين عقل منفصل بايد به درستي استفاده كنيم.

وي افزود: اگر قرار است به اهداف آرماني درج شده در قانون اساسي دست يابيم، بايد بتوانيم اهداف راهبردي سند چشم‌انداز بيست‌ساله كشور را محقق كنيم و اگر درصدد هستيم اين سند عملياتي شود، بايد اهداف بلندمدت توسعه
را نقشه راه قرار دهيم و براي رسيدن به اين اهداف، تعقيب و عملي‌كردن هدف‌هاي ميان‌مدت و اهداف بودجه‌اي ضرورتي گريز‌ناپذير است.

معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس‌جمهور با تأكيد بر روزآمدكردن تمام اهداف و مأموريت‌ها گفت: به محض ابلاغ لايحه بودجه سال 1393 كل كشور به صورت قانون  از سوي مجلس شوراي اسلامي، تا قبل از اتمام سال‌جاري، كار تدوين و آماده‌سازي آيين‌نامه‌هاي اجرايي آن قانون خاتمه پيدا خواهد كرد و به ياري خداوند از اول فروردين ماه 1393 اين اطمينان را به بخش خصوصي خواهيم داد كه وقت‌شناسي دولت را نظاره‌گر باشند.

آقاي دكتر نوبخت در بخش ديگري از اظهارات خود با تصريح بر اين موضوع كه در روند توسعه كشور شاهد مشاركت بيشتر استان‌ها خواهيم بود، گفت: توسعه كشور بدون توسعه استان‌ها مقدور نخواهد بود و ضرورت دارد هر استاني با توجه به قابليت‌ها، ظرفيت‌ها و نقشه راه مختص خود، در مسير توسعه گام بردارد.

معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس‌جمهور با اشاره به سند چشم‌انداز بيست ساله كشور افزود: ملت بزرگوار ايران سزاوار جايگاه برتر علمي و فناوري در منطقه خاورميانه است و كشورمان از لحاظ منابع انساني، مالي، طبيعي و زيست- محيطي اين قابليت و توانمندي را دارد.

وي در ادامه گفت: امكان شتاب‌دهي به فعاليت‌ها با توجه به اهداف برنامه پنجم توسعه منوط به اجراي دقيق آن است. همچنين قطعات كوچك اين برنامه كه در قالب بودجه‌هاي سالانه متبلور مي‌شود، به صورت شفاف و با هماهنگي با اهداف برنامه‌هاي توسعه تنظيم و تدوين شود.

شايان ذكر است كه پيش از سخنان آقاي دكتر نوبخت، آقاي دكتر الفت‌پور معاون مجلس، حقوقي و استان‌هاي معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس‌جمهور و نيز معاونان برنامه‌ريزي استانداري‌هاي آذربايجان‌شرقي و خوزستان در سخنان كوتاهي نظرات خود را در مورد احياي سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور و توجه بيشتر به استان‌ها ابراز كردند.



آرشيو اخبار سايت...
Copyright 2012
تعداد کاربران: 44