ثبت نام | ورود
English
امروز چهارشنبه 1403.2.5 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
وزارت راه به دنبال حمل و نقل ترکیبی در ایران
وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر لزوم حضور بخش خصوصی در توسعه بنادر، از فراهم‌سازی زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری این بخش در پس‌کرانه‌ها توسط دولت خبر داد و گفت: یکی از معیار‌های توسعه حمل و نقل، رشد حمل و نقل ترکیبی از بنادر است.

 عباس آخوندی در مراسم روز جهانی دریانوردی با اشاره به لزوم توجه به توسعه دریامحور و اهمیت دریا در توسعه ملی ایران، اظهار داشت: موقعیت جغرافیایی و توپوگرافی جمهوری اسلامی ایران به نحوی است که ایران را کشوری دریایی کرده است.

وی با تأکید بر اینکه باید سهم خود را در حمل و نقل جهانی ارتقاء دهیم، تصریح کرد: لازم است به عنوان ملتی فرهنگ‌مدار، از این موقعیت جهت تسهیل مبادلات در کریدورهای شمال - جنوب و شرق - غرب استفاده کرد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به لزوم روان‌سازی مبادلات تجاری و حمل‌ و نقل، اظهار داشت: تأسیسات زیربنایی مطلوبی در کنار جامعه جوان در اختیار داریم که باید از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

آخوندی با اشاره به لزوم توسعه بنادر و دریانوردی اضافه کرد: یک سوم مرزهای ایران دریایی است اما دریا و سفر دریایی برای مردم ما کمتر شناخته شده است.

آخوندی ادامه داد: ظرفیت عظیم دریا، منابع آن، گردشگری دریایی، حمل ‌و نقل بار و مسافر دریایی و صنایع دریایی چندان مورد توجه قرار نگرفته است که از این پس باید بیشتر مورد توجه باشد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس بسیاری از صنایع بزرگ که قرار بود نزدیک دریا ساخته شود به مراکز کشور منتقل شد، یادآور شد: به عنوان مثال کارخانه‌ای نظیر فولاد مبارکه قرار بود ابتدا در بندرعباس ساخته شود اما در شرایط جنگ در اصفهان ساخته شد.

آخوندی با تأکید بر اینکه‌ باید از امکانات ساحلی بیشترین استفاده را داشت، اضافه کرد: دولت وظیفه دارد زیرساخت‌های لازم را در پس‌کرانه‌های بنادر فراهم کند تا‌ صنایع برای صادرات در کنار بنادر توسعه یابد و از این امکانات استفاده بهینه‌‌ای شود.

وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر لزوم توسعه حمل‌ و نقل ترکیبی و رشد لجستیک در کشور، اضافه کرد: کار سختی را در پیش داریم تا بتوانیم مبادلات را تسهیل کنیم.

آخوندی با اشاره به نارضایتی انجمن‌های حمل‌ و نقلی از روان‌ نبودن مسیر در حوزه حمل ‌و نقل گفت: باید شرایطی فراهم شود تا فعالان حمل‌ و نقل در حوزه بار و مسافر به راحتی در سطح دنیا جابه‌جایی انجام دهند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سهم ایران در حمل ‌و نقل مسافری دریایی بسیار کم است، گفت: این در حالی است که ظرفیت شناور‌های کشور بیش از این است.

وی با بیان اینکه زندگی بسیاری از مردم ساحل‌نشین به دریا بستگی دارد، گفت: بار سنگین را روی دوش خود حس می‌کنم تا زندگی مردم بهبود یابد و به توسعه پایدار و توسعه اجتماعی - اقتصادی بنادر دست یابیم و مردم امکان استفاده از صنایع دریایی را داشته باشند.



آرشيو اخبار سايت...
Copyright 2012
تعداد کاربران: 46