ثبت نام | ورود
English
امروز سه شنبه 1403.2.4 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
روزانه یک کارگر خارجی در پروژه های ساخت و ساز مربوط به میزبانی جام جهانی فوتبال 2022 در قطر می میرد

روزانه یک کارگر خارجی در پروژه های ساخت و ساز مربوط به میزبانی جام جهانی فوتبال 2022 در قطر می میرد ."

تهیه کننده خبر: سعید حسینی ، به نقل از آفتاب

خبرنگار روزنامه گاردین چاپ لندن با انجام تحقیقاتی در قطر و نپال متوجه شده است تعدادی زیادی از کارگران خارجی در شایط سخت شبیه برده داری در پروژه های ساخت و ساز تاسیسات جام جهانی فوتبال 2022 در قطر می میرند .

 قطر در سال 2022 میزبان مسابقات جام جهانی فوتبال است. به همین دلیل قرار است پروژه های ساخت و ساز بسیاری در این کشور کوچک ساحلی خلیج فارس ساخته و راه اندازی شود .

 در این گزارش به قلم "بیت باتیسون" آمده است: دهها نفر از کارگران نپالی فعال در پروژه های جام جهانی قطر در شرایط سخت کاری، می میرند. میانگین کشته شدن آنها روزانه یک نفر است .

 حقوق این کارگران خارجی در قطر به طور گسترده ای نقض می شود که از جمله می توان به کم کردن دستمزدها و شرایط سخت زندگی آنها اشاره کرد .

 این روزنامه با استناد به گزارش های سفارت نپال در دوحه اضافه کرد: در مدت چهارم ژوئیه تا هشتم اوت گذشته، 44 نفر از کارگران نپال در قطر کشته شده اند .

 در سال گذشته میلادی 100 نفر از نپال برای کار به قطر آمده بودند. مستندات نشان می دهند از این کارگران در مشاغل بسیار سخت پروژه های ساخت و ساز مربوط به جام جهانی 2022 قطر به کار گرفته می شود .

 با این حال کمیته عالی برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال 2022 قطر در پاسخ به گزارش گاردین نوشت: هنوز هیچ یک از طرح هایی که به طور مستقیم با جام جهانی 2022 مرتبط باشند؛ آغاز نشده است .

 این کمیته همچنین گزارش های مربوط به بکارگیری کارگران در شرایط سخت در کشور قطر را نادرست توصیف و از انتشار چنین گزارش هایی اعلام نکرد .

همچنین شماری از کارگران نپالی در قطر گفته اند که برخی از آنها برای چند ماه است که دستمزد دریافت نکرده اند. دلیل این اقدام جلوگیری از فرار و ترک محل کار است .

برخی پیمانکاران هم به همین دلیل، از تحویل دادن گذرنامه های کارگران خودداری می کنند



آرشيو اخبار سايت...
Copyright 2012
تعداد کاربران: 46