ثبت نام | ورود
English
امروز پنج شنبه 1403.2.6 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
کلنگ زنی سومین برج بلند کشور با 34 طبقه و 150متر ارتفاع 6 شهریور 92:

کلنگ زنی سومین برج بلند کشور با 34 طبقه و 150متر ارتفاع 6 شهریور 92:

دیروز با حضور رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران، کلنگ ساخت برج های دوقلوی مخابرات در تقاطع خیابان همت و شیخ بهایی تهران زده شد.ا

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانا و به نقل از تسنیم، کارمندان شرکت مخابرات ایران، مخابرات استان تهران و شرکت ارتباطات سیار از هر گوشه و کنار تهران تا 3 سال دیگر عازم بزرگراه شهید همت می‌شوند و در تقاطع شیخ بهایی سکنی می‌گزینند.فضایی که تمامی بدنه مخابرات را یکپارچه می‌کند و ساختمان‌های پراکنده آن در تهران را در دل برجی دو قلو ادغام می‌کند .

 

مشخصات و ویژگی ها

بنابه این گزارش زمینی که کلنگ ساخت این برج دوقلو در آن زده شده به مساحت 26 هزار و 840 متر مربع است که قرار است دو برج 34 طبقه‌ای در آن ساخته شود که 4 طبقه از آن در زیر زمین قرار دارد .

 

ارتفاع این برج از سطح زمین 147 تا 150 متر است . ضمن اینکه ارتفاع کل برج‌ها با احتساب 4 طبقه زیر زمین به 165 متر می‌رسد که تنها 12 متر کوتاه‌تر از برج بین‌المللی تهران است .

به عبارت دیگر برج دوقلوی مخابرات سومین آسمان‌ خراش بلند به حساب خواهد آمد .

 

براساس معماری این برج‌ها که از بیرون دارای نمای شیشه‌ای است، در زمستان موجب می‌شود که صرفه‌جویی قابل توجهی در مصرف انرژی به وجود آید و علاوه بر این لایه، لایه دیگری که از جنس آلومینیوم است نیز در پشت شیشه قرار گرفته است .

 

فضای پارکینگی که برای این پروژه عظیم در نظر گرفته شده 62 هزار و 500 متر مربع است که در 4 طبقه تعبیه خواهد شد .

شرکت پرهون طرح توانسته با اعتبار 360 میلیارد تومان و با توجه به شرایط فنی که برای انجام این پروژه ارایه داده از میان 77 شرکتی که برای تصاحب این مناقصه اعلام آمادگی کرده بودند، موفق به اخذ پروانه و متعهد به انجام آن با اعتبار 4 سال از زمان صدور پروانه شود .

 

براساس این گزارش صدور پروانه ساخت برج دوقلوی مخابرات 10 اسفند سال 91 صادر شده است

 



آرشيو اخبار سايت...
Copyright 2012
تعداد کاربران: 44