ثبت نام | ورود
English
امروز شنبه 1403.2.1 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
اصفهان رکورد دار بیشترین مجوز ساختمانهای صنعتی، بهداشتی ، بازرگانی و مسکونی در کشور

اصفهان رکورد دار بیشترین مجوز ساختمانهای صنعتی، بهداشتی ، بازرگانی و مسکونی در کشور

آخرین آمارهای رسمی از صدور کمترین مجوز ساخت‌وسازهای کشور در حوزه بهداشت و درمان و آموزش خبر می‌دهند .

 اطلاعات پروانه‌های ساختمانی صادر شده توسط شهرداری‌های کشور نشان می‌دهد که در آخرین فصل سال گذشته بیش از 59 هزار و 870 پروانه احداث ساختمان در کل کشور صادر شده است که البته اگر شهر تهران را از این آمار خارج کنیم حدود 55 هزار و 918 پروانه در سایر استان‌ها ثبت شده است .

شهرداری‌های کشور بیشترین مجوز ساخت را با بیش از 51 هزار و 830 پروانه به ساخت واحدهای مسکونی اختصاص داده‌اند این در حالی است که در بین استان‌های کشور تهران با حدود 6970 و اصفهان با 6231 در صدر این دریافت‌ها قرار داشته و کهگیلویه و بویر احمد با 143 مجوز در رده آخر ساخت مسکن در کشور قرار دارد .

اما واحدهای مسکونی توام با کارگاه با اخذ 4235 پروانه در رده بعد از واحدهای مسکونی در کشور قرار دارند که در این زمینه نیز تهران با 506 و آذربایجان شرقی با 402 پروانه بیشترین و کهگیلویه و بویر احمد بدون دریافت مجوز از رکوردداران این بخش هستند .

حدود 2900 مجوز توسط شهرداری‌های کل کشور برای ساخت واحدهای بازرگانی صادر شده که اصفهان با 483 و استان تهران بدون احتساب شهر تهران بیشترین و کمترین مجوز ساخت را به خود اختصاص داده‌اند .

برای ساخت و سازهای صنعتی نیز 477 پروانه صادر شده که بی نصیب‌ترین استان‌های ایلام، کهگیلویه و بویراحمد و لرستان هستند به گونه‌ای که هیچ مجوز صنعتی برای ساخت ساختمان دریافت نکرده‌اند اما در مقابل اصفهان با فاصله‌ای قابل توجه نسبت به سایر استان‌ها با 219 پروانه صدرنشین ساختمان‌هایی با کاربری صنعتی است .

ساختمان‌های آموزشی جایگاه چندانی در ساخت و سازهای کشور ندارند و از بین مجوزهای صادر شده توسط شهرداری‌ها حدود 63 پروانه برای این ساختمان‌ها بوده‌اند که حدود 11 استان کشور از آن بی بهره بوده‌اند و بیشترین تعداد مربوط به استان تهران با حدود 24 پروانه بوده است .

اما کمترین مجوز ساخت در استان‌های کشور مربوط به احداث ساختمان‌هایی با کاربری بهداشتی و درمانی است به طوری که از بین حدود 60 هزار پروانه ساختمانی صادر شده در کشور تنها 38 عدد برای بهداشت و درمان بوده است که حدود 18 استان کشور هیچ مجوزی در این رابطه دریافت نکرده‌اند و در مقابل بیشترین را استان اصفهان با پنج مجوز به خود اختصاص داده است .

نقل از بنانیوز، اصلاح و بازنشر وبسایت مرجع مهندسی و مدیریت ساخت، دکتر روانشادنیا



آرشيو اخبار سايت...
Copyright 2012
تعداد کاربران: 47