ثبت نام | ورود
English
امروز سه شنبه 1403.1.28 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
سرمایه گذاری 2000 میلیارد تومانی در چند پروژه شهرداری شیراز

شهردار شیراز گفت: یك شركت ساختمانی وابسته به صندوق بازنشستگی كل كشور برای سرمایه گذاری بیش از دوهزار میلیارد تومان دراین شهر اعلام آمادگی كرده است.

به گزارش شیراز1400 به نقل از روابط عمومی و بین الملل حوزه شهردار، مهندس علیرضا پاك فطرت ، بیان داشت: این شركت كه متعلق به سازمان بازنشستگی كل كشوراست با پشتوانه مناسب، توان مالی بسیار خوبی در امر سرمایه گذاری و اجرای پروژه های مشاركتی دارد .

وی اضافه كرد: برهمین اساس تفاهم نامه ای بین شهرداری و این شركت به امضاء رسیده و مقدمات لازم برای این سرمایه گذاری فراهم شده است.

وی ادامه داد: پارك فرهنگی - گردشگری 200 هكتاری، مجتمع یك هزار و 200 هكتاری رفاهی - خدماتی و اقامتی ارتفاعات دراك و مجتمع تجاری - مسكونی بهار از جمله پروژه هایی است كه با ارزشی بیش از دوهزار میلیارد تومان پس از تایید طرفین در مرحله اول به این شركت ارائه شده است.

شهردار شیراز، بسته های سرمایه گذاری این شهرداری را در طول تاریخ شهر شیراز و همچنین در كشور بی سابقه دانست و گفت: مجموعه گردشگری واقع در ارتفاعات دراك در غرب شهر شیراز با مساحت یك هزار و 200 هكتار یك مجموعه منحصر بفرد خدماتی - فرهنگی و اقامتی با امكانات متعدد است كه صندوق بازنشستگی كل كشور در آن سرمایه گذاری می كند.

پاك فطرت در مورد مجتمع مسكونی - تجاری شهرك بهار، اظهار داشت : این مجموعه نیز در بافت قدیمی و فرسوده شهرك بهار در شرق شیراز اجرا می شود و می تواند این بخش متراكم شهری را متحول سازد.

وی اظهار داشت: پارك 200 هكتاری فرهنگی و گردشگری كه درغرب شیراز اجرا خواهد شد نیز از دیگر پروژه های ارائه شده به این شركت سرمایه گذاری است كه اجرای آن می تواند سرانه فضای سبز شیراز و فضاهای اقامتی و تفرجگاهی شیراز را متحول سازد.

شهردار شیراز ارزش معنوی حاصل از اجرایی این گونه طرح ها را با در نظر گرفتن پتانسیل شهرشیراز بسیار بالا دانست و افزود: سومین حرم اهل بیت (ع) با داشتن جاذبه های متعدد فرهنگی و شهرت جهانی، با احداث این مجموعه های مهم گردشگری، میزبان جمع كثیری از بازنشستگان از تمامی ایران اسلامی با سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی كل كشور خواهد بود.

شهردار شیراز:
مقدمات و شرایط امن سرمایه گذاری، گام اول جذب سرمایه گذار است

از کل بسته‌های سرمایه گذاری
۶ پروژه مشخص با حجم سرمایه گذاری ۱۷۸میلیارد تومان در سال
۹۰ به انعقاد قرارداد منجر شد و ۷ پروژه با ۱۳۵ میلیارد تومان نیز در آستانه قرارداد است

شهردار شیراز گفت: قبل از جذب و جلب مشارکت بخش خصوصی امنیت سرمایه گذار و بازگشت قطعی سرمایه و سود مناسب فراهم و تضمین می‌شود.
مهندس علیرضا پاک فطرت در جلسه‌ای با مجمع روحانیون و در پاسخ به این پرسش که وضعیت سرمایه گذاری بخش خصوصی در شیراز چگونه است؟ افزود: تا قبل از این بستر لازم برای حضور و مشارکت بخش خصوصی آنگونه که موجب جلب اعتماد و تضمین بازگشت سرمایه مهیا باشد، تأمین نبود.
وی با تصریح اینکه گام برداشتن در جهت جذب سرمایه گذار اگر فارق از بررسی‌های دقیق می‌دانی، نیاز سنجی و انجام کار تخصصی و کار‌شناسی باشد عاقلانه و سنجیده نیست، گفت: اگر قرار است سرمایه گذاری اقدامی منطقی باشد کار باید بر مبنای علمی و دقیق برنامه ریزی و مدیریت شود و در غیر اینصورت ممکن است برای مدت کوتاهی شاهد سرمایه گذاری باشیم اما بی‌تردید موفقیت آنرا نمی‌توانیم تضمین کنیم.

 



آرشيو اخبار سايت...
Copyright 2012
تعداد کاربران: 46