ثبت نام | ورود
English
امروز پنج شنبه 1403.1.9 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
تاخیر در ویرایش جدید مبحث 22 مقررات ملی ساختمان

رییس ستاد اجرای مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان، با بیان اینکه حدود ۱۵ نهاد و سازمان با اجرای مبحث ۲۲ در ارتباط هستند، گفت: فعالیت ستاد مبحث ۲۲ به دلیل مشکلات بودجه‌ای کند شده است.

مهندس مهرداد تقی زاده درباره روند کاری مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان، گفت: حدود ۱۵ نهاد و سازمان با اجرای مبحث ۲۲ در ارتباط هستند که باید دست به دست یکدیگر داده و این موضوع را اجرایی کنند. نکته حائز اهمیت در این زمینه وجود یک محور اصلی است؛ به این معنا که سازمانی متولی اجرای آن شود و از ظرفیت سایر سازمان‌ها و نهادها استفاده کند.

وی اظهار کرد: در شهریور سال گذشته ستاد مبحث ۲۲ توسط سازمان نظام مهندسی راه‌اندازی شد که بنده مسئول آن بودم؛ در این ستاد نمایندگان وزرات راه و شهرسازی، شورای شهر تهران، آتش‌نشانی، سازمان استاندارد و… نیز حضور داشتند.

تقی زاده ادامه داد: پس از تشکیل ستاد مبحث ۲۲، نقشه راهی با ۹۲ فعالیت پیش‌بینی شد که حدود ۱۵ فعالیت آن اجرایی شد؛ اما از اواخر فرودین‌ماه امسال فعالیت ستاد اجرای مبحث ۲۲ به دلیل کمبود اعتبارات و مشکلات بودجه‌ای کند شد، که با تخصیص اعتبارات این فعالیت‌ها از سر گرفته می‌شود.

وی گفت: برخی معتقدند که با اطلاعات فنی موجود می‌توان آن را اجرایی کرد؛ در حالیکه من معتقد بودم باید نقشه راه دیده شود.

وی با بیان اینکه اگر برنامه‌ریزی‌ها به درستی اجرایی می‌شد و فعالیت ستاد کند نمی‌شد، آبان یا آذرماه باید وارد فاز اجرای آزمایشی در برخی استان‌ها می‌شدیم، تصریح کرد: گزارش کاملی حدود ۵۰۰ صفحه تجربیات کشورهای مختلف درباره نگه‌داشت ساختمان و اطلاعات فنی جمع‌آوری شده که می‌تواند در اجرای این مبحث کمک کند.

گفتنی است در صورت اجرایی شدن مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان، خسارت‌ها در زمینه ایمنی ساختمان‌ها حذف و یا به شدت کاهش خواهند یافت.



آرشيو اخبار سايت...
Copyright 2012
تعداد کاربران: 48