ثبت نام | ورود
English
امروز پنج شنبه 1403.1.9 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
با اعتبارات کنونی نمیتوان طول بزرگراهها را در برنامه پنجم به 20 هزارکیلومتر رساند.

با اعتبارات کنونی نمیتوان طول بزرگراهها را در برنامه پنجم به 20 هزارکیلومتر رساند.

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت: در حال حاضر حدود 12 هزار و 500 کیلومتر بزرگراه داریم که باید تا پایان برنامه‌ پنجم توسعه به 20 هزار کیلومتر برسد اما با توجه به روند تخصیص اعتبارات نمی‌توان به این هدف دست یافت .

 خیرالله خادمی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن بیان این‌که برای رسیدن به اهداف برنامه‌ پنجم توسعه باید حدود 7500 کیلومتر بزرگراه بسازیم، اظهار کرد : برای تحقق این امر حدود 8000 میلیارد تومان اعتبار نیازاست .

وی افزود: تا امروز مبلغ اعتباری که در این زمینه در برنامه پیش‌بینی شده اختصاص نیافته و بدون شک نمی‌توانیم برنامه‌ها را با ادامه این روند مطابق با اهداف برنامه پنجم پیش ببریم .

معاون ساخت راه‌ها و بزرگراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل افزود: منابع اعتباری که سالانه برای احداث بزرگراه اختصاص می‌یابد هزار میلیارد تومان است که این میزان اعتبار برای ساخت هزار کیلومتر بزرگراه کافی است .

خادمی با بیان اینکه برای سال جاری باید هزار میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شود، اظهار کرد: با این میزان اعتبار باید تا پایان سال حدود هزار کیلومتر بزرگراه احداث شود که از این مبلغ تاکنون حدود پنج درصد تخصیص یافته است .

وی با بیان اینکه در حال حاضر 2000 کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در کشور ‌طراحی شده که در این مرحله متوقف مانده و به اجرا نرسیده است، گفت: تنها مشکل اساسی در این زمینه کمبود نقدینگی است .



آرشيو اخبار سايت...
Copyright 2012
تعداد کاربران: 48