ثبت نام | ورود
English
امروز پنج شنبه 1403.1.9 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
آخرین اخبار مسکن در روزنامه ها

روزنامه آرمان – آغاز رونق مسکن

عضو هیئت‌مدیره نظام مهندسی ساختمان استان تهران اعلام کرد: در ماه‌های اخیر تقاضای واقعی در بازار شکل گرفته و این از رونق بازار مسکن حکایت دارد.

مهدی روانشادنیا با بیان اینکه تقاضای واقعی در بازار وجود دارد، گفت: باتوجه به معاملات صورت گرفته در ماه‌های گذشته، برآوردها رونق فضای مسکن را نشان می‌دهد.

او با بیان اینکه در شش‌ماهه اول امسال 2/6‌ درصد رشد در صنعت ساختمان داشته‌ایم، افزود: قطعاً واحدهای متوسط و کوچک در این مقطع، مشتری‌های خاص خود را دارند و بیشتر تحت‌تأثیر قرار می‌گیرند.

روزنامه همشهری – بالاترین رشد قیمت مسکن در منطقه پنج تهران

در آذرماه سال جاری واحدهای مسکونی واقع در منطقه ۵ با میانگین متری ۶ میلیون تومان در هر متر مربع بیشترین متوسط رشد را نسبت به سایر مناطق شهر تهران دارا بودند.

با افزایش معاملات مسکن شهر تهران که در آذرماه به ۵۰ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته رسید، قیمت در برخی مناطق که از تقاضا و سرانه خدماتی مناسبی برخوردار بودند نسبت به سایر مناطق شهر تهران افزایش یافت؛ به‌طوری‌که در این ماه بیشترین رشد متوسط قیمت مسکن نسبت به ماه مشابه سال قبل به منطقه ۵ معادل ۲۴.۴ درصد افزایش تعلق گرفت.

کمترین میزان رشد نیز در منطقه ۱۶ با ۵.۳ درصد افزایش به ثبت رسید.

روزنامه قانون- علت افزایش قیمت مسکن در بعضی نقاط پایتخت

یک کارشناس مسکن گفت: افزایش ۱۵ درصدی قیمت و رشد ۵۰ درصدی معاملات مسکن شهر تهران در آذرماه به‌دلیل تصمیم برای تبدیل به احسن کردن واحدهای مسکونی توسط اقشار متوسط است، اما نمی‌تواند احتمال ایجاد جهش قیمت را در پی داشته باشد.

عباس زینعلی اظهار کرد: تغییر بافت اجتماعی در ایران و بخصوص در تهران شکل گرفته است و طبقات متوسط برای تثبیت موقعیت زندگی خود به تهیه خانه باکیفیت‌تر روی آورده‌اند.

استطاعت این گروه نیز خانه‌های دارای محدوده قیمتی ۵۰۰ میلیون تومان است.

وی افزود: با مشاهده تراکم معاملات می‌بینیم که بیشترین خرید و فروش در مناطق ۵، ۴ و ۲ شکل گرفته که جزو مهاجرپذیرترین مناطق شهر تهران محسوب می‌شوند. در سال‌های اخیر شاهد بودیم خانواده‌های بسیاری از سایر شهرها به این مناطق مهاجرت می‌کنند.

هفته‌نامه پیام ساختمان – وعده اتمام مسکن مهر باز هم کش آمد

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی از طرح پیشنهادی «اتمام مسکن مهر در یک بازه زمانی دوساله» خبر داد که بر این اساس و برخلاف وعده مسئولان برای پایان کار پروژه‌ها تا پایان امسال، باید منتظر اتمام واحدهای نیمه‌تمام مسکن مهر تا سال 98 بود.

احمد اصغری مهرآبادی گفت: 700 واحد از این تعداد، تحویل داده شده و طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان سال 300 واحد و تا شهریور سال آینده نیز مابقی واحدها به متقاضیان تحویل داده خواهد شد.

مهرآبادی افزود: با توجه به اینکه فصل مناسبی برای کار در استان است، تأکید داشتیم که کار ساخت‌وساز به‌صورت دو شیفت ادامه داشته باشد.

وی تاکید کرد: در این زمینه پیمانکار به ما وعده داد تا زودتر کار خود را به پایان برساند.



آرشيو اخبار سايت...
Copyright 2012
تعداد کاربران: 48