ثبت نام | ورود
English
امروز شنبه 1403.2.8 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
با گذشت سه چهارم سال تنها 51 درصد بودجه شهرداری شیراز عملیاتی شد
عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: تاکنون 51 درصد از بودجه سال 96 شهرداری شیراز محقق شده است و شهرداری باید تمام امکانات و توان تخصصی خود را تحقق حداکثری بودجه بسیج کند.

به گزارش ایسنا منطقه ی فارس، سیروس پاکفطرت عصر دوشنبه 4 دی در نطق قبل از دستور خود در جلسه علنی شورای شهر شیراز، گفت: براساس قانون شهرداری باید تا پایان دی لایحه بودجه پیشنهادی سال آینده را به شورا تقدیم کند. لذا پیشنهاد می‏کنم در زمان کوتاه باقیمانده برای جذب حداکثری درآمد و تحقق بودجه مد نظر قرار گیرد زیرا پایه بودجه پیشنهادی شهرداری با میزان تحقق بودجه امسال مرتبط خواهد بود.

وی حمل و نقل و ترافیک را به عنوان مهمترین و حساسترین حوزه مدیریت شهری قلمداد و تاکید کرد که این بخش می تواند به عنوان ضرورت و اولویت اول مردم شیراز مطرح باشد.

پاکفطرت با اشاره به لزوم تسریع در مشخص شدن تکلیف معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری، گفت: ترافیک یکی از موضوعاتی است که اگر به آن توجه ویژه نشود زندگی در کلانشهرشیراز با مشکل مواجه شده و رفاه و آسایش مردم تحت الشعاع قرار می گیرد.

او همچنین روزمرگی را بزرگترین درد سیستم های اداری دانست و گفت: تصمیم‎گیری‏های درست، جدی، علمی و کارشناسی و اجرای به موقع برنامه‏ها و سیاست‏ها یکی از ضرورت‏ها به شمار می‎رود.

پاکفطرت پیشنهاد داد که توسعه سیستم حمل و نقل عمومی و کاهش استفاده از خودروهای شخصی برای کاهش ترافیک و افزایش کارایی سیستم حمل و نقل شهری، مدیریت تقاضای سفر، ارتقا سطح فرهنگ ترافیک، توسعه حمل و نقل سبز، توسعه سیستم‏های حمل و نقل هوشمند، افزایش ضریب ایمنی معابر و آرام سازی ترافیک را به عنوان راهکار مدیریت این حوزه پیشنهاد داد.

این عضو شورای شیراز با بیان اینکه آلودگی هوا و محیط زیست یکی از مشکلات وابسته به ترافیک است، گفت: به هر میزان تردد خودروها در شهر سخت‏تر باشد، آلودگی هوا و مشکلات روحی و جسمی ناشی از ترافیک سنگین کمتر خواهد بود.

پاکفطرت خواستار ممانعت از حرکت خودروهای آلوده کننده و فرسوده و غیر استاندارد در شیراز شد و گفت: تجهیز ناوگان اتوبوسرانی و توسعه سریع‏تر مترو از ضروری ترین اقدامات برای حل بخشی از این مشکل است .

این عضو شورای شیراز با بیان اینکه   محدودیت در استفاده از خودروهای شخصی در کنار تسهیل دسترسی به وسایل نقلیه عمومی، در روانی ترافیک تاثیرگذار است، گفت: برنامه‏ریزی برای اینکه هر شهروند بتواند در کوتاه ترین مسافت در محدوده زندگی خود به مایحتاج ضروری دسترسی  پیدا کند، راهکاری برای کاهش تردد در شهرها است.



آرشيو اخبار سايت...
Copyright 2012
تعداد کاربران: 44