ثبت نام | ورود
English
امروز جمعه 1403.2.7 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
لزوم تقویت جایگاه مهندسان در جامعه
استاندار فارس اعتقاد دارد كه تقويت جايگاه مهندسان در جامعه و آگاه‌سازي افراد نسبت به اهميت و ضرورت فعاليت مهندسان نخستين گام در مسير بهبود وضعيت اشتغال اين گروه و اشتغالزايي بيشتر خواهد بود.

به گزارش ايسنا منطقه‌ي فارس، اسماعيل تبادار در ديدار با اعضاي سازمان نظام مهندسي ساختمان استان فارس توجه به همسان سازی عرضه و تقاضا را از دیگر نکات مهم در ایجاد شرایط شغلی بهتر برای مهندسان دانست و خاطر نشان کرد: عرضه و تقاضای ارائه خدمات مهندسی باید به گونه ای باشد که فعالیت  در عرصه خدمات مهندسی پاسخگوی نیازهای مادی و معنوی مهندسان از یک سو و اغنای متقاضیان خدمات مهندسی از سوی دیگر باشد.

وی گفت: سازمان نظام مهندسی سازمانی مردم نهاد و تخصصی است که با توجه به بیش از  35000 نفر عضو و 15000 هزار نفر عضو دارای پروانه اشتغال می تواند در صورت جلب اعتماد مردم در پایداری ساخت و ساز های بخش خصوصی بسیار موثر باشد.

تبادار همچنین خواهان مستند سازی و ارزیابی فنی تصمیمات متخذه دستگاه های اجرایی بویژه شهرداری ها از طرف نظام مهندسی شد و گفت: سازمان نظام مهندسی باید همه پرونده های مطروحه در کمیسیون ماده 100 را از نظر مطابقت با اصول فنی و شهرسازی بررسی کند و در صورت وجود مغایرت این موارد را به شهرداری اعلام و اسناد آن را دسته بندی کند.

وی بر لزوم بررسی پرونده های ساختمانی توسط کارشناسان رسمی دادگستری و کارشناسان رسمی نظام مهندسی تاکید کرد و خواهان اقدام در این زمینه شد.

استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود توجه به معماری ایرانی – اسلامی و معماری همساز با اقلیم ، فرهنگ و تاریخ را مورد تاکید قرار داد و گفت: مهندسان باید در کنار نگاه تجاری به ساخت و سازها مطابقت آنها با مولفه های  فرهنگی، اقلیمی و اجتماعی را نیز مد نظر قرار دهند.

تبادار با تاکید بر اهمیت توجه به بافت فرسوده شیراز گفت: بافت فرسوده شیراز علاوه بر معضلاتی که در زمینه ساخت و سازها و ایمنی ساختمان ها دارد از نظر آسیب های اجتماعی نیز به پاشنه آشیل شهر تبدیل شده است. البته در صورت برنامه ریزی صحیح این بافت فرسوده یک فرصت بسیار مناسب برای توسعه شهری از درون است.

وی گفت: با توجه به اینکه کشور ما جز 10 کشور زلزله خیز دنیا است در صورت رعایت مقررات ملی ساختمان از طرف ناظرین و سازندگان و خریداران که همان مردم هستند آینده ساخت و سازها و پایداری آنها تضمین خواهد شد و در حوادث طبیعی احتمالی مشکلات کمتری خواهیم داشت.

تبادار در ادامه افزود: ضمن اینکه مقرارت ملی ساختمان باید با دقت و وسواس رعایت شود ارتقا و بهبود این قوانین نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

استاندار فارس با اشاره به اینکه بیکاری دغدغه اصلی امروز در جامعه است، رونق ساخت و ساز را امری موثر در اشتغال زایی در ابعاد مختلف دانست.



آرشيو اخبار سايت...
Copyright 2012
تعداد کاربران: 44