ثبت نام | ورود
English
امروز پنج شنبه 1403.1.30 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
سه راهکار برای شکوفایی اقتصاد ایران

سه راهکار برای شکوفایی اقتصاد ایران

🔹تنها راه نجات اقتصاد ایران از مشکلات فعلی در سه نکته خلاصه می‌شود: ایجاد فضای مناسب کسب‌وکار، فراهم کردن شرایط برای جذب سرمایه خارجی و شفافیت. مهدی پازوکی، اقتصاددان در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران، سه نکته گفته‌شده را شاه‌کلید حل مشکلات اقتصاد ایران می‌داند. او می گوید: دولت یازدهم در سه این راه‌ها قدم گذاشته است اما اقدام انجام‌شده کافی نیست.

🔹پازوکی می‌گوید:‌ «مشکل امروز دولت، بحران رکود در اقتصاد کشور است، نتیجه مشکلات عدیده‌ای که از دولت قبل به دولت یازدهم به ارث رسیده است و بی‌انضباطی‌های اقتصادی که در سال‌های گذشته روی‌داده، بر روی نظام تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی دولت برای رفع رکود تأثیر گذاشته است.»

🔹او با اشاره به نتایج برجام در اقتصاد می‌گوید:‌ «برجام اقدام بسیار خردمندانه و قابل دفاعی است و اگر چنین توافقی روی نمی‌داد اکنون به شرایط نفت در برابر غذا رسیده بودیم، اما یکی از ایراداتی که به دولت کنونی وارد است این که باید بی‌انضباطی اقتصادی شکل‌گرفته در دولت قبل که در سه بُعد بی‌انضباطی مالی، پولی و اداری اقتصاد ایران را فراگرفته بود را به سمت نظم اقتصادی نهادینه‌شده سوق می‌داد.»

متن کامل گفت و گو را در لینک زیر بخوانید:
http://otaghiranonline.ir/news/6776



آرشيو اخبار سايت...
Copyright 2012
تعداد کاربران: 46