ثبت نام | ورود
English
امروز جمعه 1403.1.10 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
آخرین اخبار از راه آهن سریع السیر تهران قم اصفهان

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی عصر امروز (چهارشنبه 3 آذر ماه) در دیدار با استاندار، شهردار و دیگر مسئولان استان قم و همچنین مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران بر ضرورت عبور قطار برقی تهران- قم - اصفهان از استان قم تأکید کرد و گفت: وصل شدن خط مترو به قطار سریع‌السیر مشکلی نداشته و صرفه جویی در هزینه‌ها را منجر می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی پیشنهادات در خصوص روگذر بودن یا زیرگذر بودن ایستگاه راه آهن در شهر قم، افزود: با ایجاد ایستگاه در شهر مقدس جمکران می‌توان از مشکلات احتمالی که به وجود می آید در خصوص ایجاد ایستگاه روگذر و زیرگذر در این شهر جلوگیری کرد.

علی لاریجانی با بیان اینکه عبور قطار سریع السیر از شهر قم باید با سرعت کمتری باشد، تصریح کرد: در خصوص ایجاد تونل در این شهر نیز باید به این نکته توجه کنیم که عبور قطار سریع‌السیر باید با سرعت کمتری انجام بگیرد و در هر صورت به ایجاد اختلال در آسایش مردم منجر می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه با ایجاد ایستگاه قطار سریع‌السیر در جمکران می‌توان با مترو به حرم مطهر عزیمت کرد، گفت: با ایجاد ایستگاه در جمکران رفت و آمد برای زائران و مردم تسهیل می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر خط A مترو قم به حرم متصل می شود، گفت: باید تدبیری اندیشیده شود که خط B مترو نیز به حرم متصل شود.

گفتنی است در این نشست پورسیدآقایی مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ایجاد تونل در خیابان زینبیه شهر قم برای ایجاد ایستگاه قطار سریع‌السیر مسائل درون شهری زیادی را ایجاد خواهد کرد، گفت: مشاوران ایتالیایی این طرح و همچنین پیمانکار آن معتقد هستند که ایجاد تونل زیرزمینی برای ایستگاه قطار سریع‌السیر قم به صلاح نیست از این رو باید ایستگاهی بر روی زمین و در شهر برای قطار سریع السیر تهران- قم - اصفهان در نظر گرفته شود.

در ادامه این نشست، سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم با تأکید بر ضرورت ایجاد ایستگاه قطار در شهر قم برای قطار سریع‌السیر گفت: در گذشته قرار بر این بود که ایستگاه مرکزی قطار مرکز اتصال مترو، قطار سریع‌السیر و دیگر وسایل حمل و نقل باشد در حالی که حرف ما این بود قطار داخل شهر نباشد اما برخی پیشنهاد ایجاد آن در درون شهر را مطرح می کنند.

وی با تأکید بر اینکه ایجاد ایستگاه قطار سریع‌السیر در زیر شهر برای رفاه حال شهروندان لازم است، افزود: با ایجاد تونل در برخی نقاط شهر مجبور به احداث پل خواهیم بود.

سقائیان نژاد ادامه داد: در این جلسه مقرر شد ایستگاه مرکزی قطار سریع‌السیر در کنار مسجد مقدس جمکران احداث شود.

گفتنی است جلسه امروز مجمع نمایندگان استان قم با حضور استاندار و شهردار استان قم، معاون امور مجلس وزارت راه و شهرسازی و همچنین مدیر عامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران برای اتخاذ تدبیر در خصوص عبور قطار سریع‌السیر تهران- قم - اصفهان از استان قم برگزار شد.

همچنین در این جلسه مقرر شد مدیرعامل راه آهن کشور نسبت به مصوبات این جلسه اقدام کند.



آرشيو اخبار سايت...
Copyright 2012
تعداد کاربران: 48