ثبت نام | ورود
English
امروز جمعه 1403.1.10 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
سن ناوگان هوایی 23 سال
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به لزوم خرید ناوگان تازه هوایی در کشور گفت: با توجه به اعمال تحریم‌های ظالمانه متأسفانه سن ناوگان هوایی کشور بالا و نزدیک به ۲۳ سال است.

به گزارش ایسنا، مقصود اسعدی سامانی در گفت‌وگویی، میانگین سنی ناوگان هواپیمایی کشور را در حال حاضر بالا خواند و گفت: با توجه به اینکه صنعت هواپیمایی ایران پس از انقلاب مورد تحریم‌های ظالمانه واقع شد، به همین دلیل میانگین سنی هواپیماهای ما حدود ۲۳ سال است لذا متأسفانه ما شاهد سن بالای ناوگان هواپیمایی کشور هستیم.

وی خرید هواپیماهای تازه و افزوده شدن آن‌ها به ناوگان را یک اتفاق مثبت دانست و اظهار کرد: قطعاً هواپیماهای جدید باید رده سنی کمتری داشته باشند البته این نوع هواپیماها نیز دست‌دوم هستند اما مدنظر دولت این است که حداکثر سنی هواپیماهای خریداری‌شده ۱۶ سال باشد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ادامه داد: طبیعتاً با خرید هواپیماهای تازه تعدادی از هواپیماها از رده خارج می‌شود کما اینکه در حال حاضر نیز بالغ‌بر ۱۰۰ فروند هواپیمای ما به دلیل کمبود قطعات زمین‌گیر هستند.

سامانی برجام را در ایجاد برخی گشایش‌های لازم در صنعت هوایی بسیار مؤثر خواند و گفت: با توجه به اینکه صنعت هوایی کشور ما مورد تحریم قرارگرفته بود بعد از برجام طبعاً گشایش‌هایی رخ داد که باعث شد ارتباط شرکت‌های هواپیمایی با کشورهای دیگر برقرار شود لذا در برخی از موارد تحریم قطعات و برقراری ارتباط و تعمیر موتور هواپیماها و برخی از تسهیلات مربوط به سوخت‌ها فراهم‌شده است.

وی افزود: امیدواریم طی روندی که در پیش داریم شاهد گشایش بیشتری در این موارد باشیم البته همان‌طور که اطلاع دارید، توافقی که ایران با ایرباس و بوئینگ داشته می‌تواند یکی از این گشایش‌ها تلقی شود.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی کشور آزادسازی نرخ بلیط هواپیماها را عامل افزایش کیفیت دانست و بیان کرد: شرکت‌های هواپیمایی به‌عنوان بنگاه‌های اقتصادی، همواره به دنبال بهبود کیفیت هستند اما چون تا امروز نرخ‌های تکلیفی بر این عرصه حاکم بوده است شرکت‌های هواپیمایی مجبور بودند که خود را سر پا نگاه‌دارند تا بتوانند جابه‌جایی مسافرین را انجام دهند بنابراین به‌طورقطع آزادسازی نرخ بلیط ها به ارتقای کیفیت این عرصه کمک شایانی خواهد کرد.

سامانی با ناکافی دانستن میزان حمایت بخش دولتی از شرکت‌های هواپیمایی خصوصی، اظهار کرد: متأسفانه بخش خصوصی تا امروز حمایت لازم را نداشته است لذا توقع این است که حمایت بیشتری را شاهد باشیم البته آزادسازی نرخ بلیط در این راستا گشایش خوبی را در این صنعت ایجاد کرده است اما در بحث قوانین و مقررات زائدی که دست‌وپای صنعت را بسته نیاز به حمایت دولت و مجلس داریم.س

آرشيو اخبار سايت...
Copyright 2012
تعداد کاربران: 48