ثبت نام | ورود
English
امروز پنج شنبه 1403.1.9 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
افزایش حق مسکن کارگران

هیئت دولت در جلسه امروز با تصویب افزایش کمک هزینه مسکن کارگران مشمول قانون کار، میزان حق مسکن کارگران از ابتدای مهرماه سال جاری ۴۰ هزار تومان تعیین کرد.

 ؛ افزایش حق مسکن کارگران پس از دو سال بلا تکلیفی سرانجام در جلسه امروز هیئت دولت به تصویب رسید. شواری عالی کار در جلسه نهایی دستمزد سال گذشته با افزایش ۲۰ هزار تومانی حق مسکن کارگران موافقت کرد و آن‌را به تصویب رساند. وزیر کار در همان جلسه به نمایندگان کارگران قول مساعد داد که این مصوبه را به تصویب هیئت وزیران برساند.

هادی ابوی – دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران – به خبرنگارایسنا گفت: این مصوبه امروز در جلسه هیئت دولت تصویب و مقرر شد از مهرماه اجرایی شود.

وی گفت: افزایش ۲۰ هزار تومنی حق مسکن کارگران در نشست روزهای پایانی سال ۱۳۹۳ برای بسته مزدی سال ۱۳۹۴ نیز تصویب شد و مقرر شد این رقم از ۲۰ هزار تومان به ۴۰ هزار تومان افزایش یابد اما به دلیل عدم ارسال به هیئت دولت برای سال ۱۳۹۴ اجرایی نشد.

نمایندگان گروه‌های کارگری تاکید دارند که افزایش ۲۰ هزار تومانی حق مسکن کارگران باید از فروردین ماه اجرایی می‌شد و معوقات آن نیز به حساب کارگران واریز می‌شد ولی به گفته آن‌ها دولت به دلیل ترس از تورم انتظاری، مصوبه افزایش حق مسکن را آن‌زمان از دستور کار بررسی خارج کرد.

در بسته مزد، حق مسکن تنها بندی است که باید به تایید وزیران برسد و سایر بندها از جمله حداقل دستمزد، حق خار و بار و حق سنوات پس از تصویب شورای عالی کار تبدیل به قانون شده و برای اجرا به کارفرمایان مشمول قانون کار ابلاغ می‌شود.

ایسنا



آرشيو اخبار سايت...
Copyright 2012
تعداد کاربران: 48