ثبت نام | ورود
English
امروز پنج شنبه 1403.2.6 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
محجوب: شهرداری ها ایمنی شهرها را می فروشند
علیرضا محجوب رئیس فراکسیون حزب کارگری و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تأکید بر اینکه متأسفانه ناامن‌ترین مجوزها در عرصه ساخت‌وساز از سوی شهرداری صادر می‌شود گفت: در سطح شهر های کشور به‌هیچ‌عنوان نشانه‌هایی از به‌کارگیری آئین‌نامه‌های ایمنی دیده نمی‌شود.
 به گزارش «صما» علیرضا محجوب ضمن بیان مطلب فوق و در گفت‌وگو با خبرنگار صما گفت: شهرداریها ملزم به اجرای آئین‌نامه‌های ایمنی است که متأسفانه در این مورد کوچک‌ترین فعالیتی از خود نشان نمی‌دهد.

نماینده تهران، ری و شمیرانات در مجلس گفت: برای اجرا و رسیدن به یک شهر ایمن باید به دنبال قوانین جدی و محکم علیه شهرداری‌ها باشیم؛ و این سازمانها را متعهد و به‌نوعی مجبور به اجرای آئین‌نامه‌ها کنیم.

محجوب در ادامه به عدم تعهد اجرای قوانین توسط شهرداری‌ها اشاره کرد و در این خصوص گفت: در حال حاضر شهرداری‌ها ایمنی شهر ها را به پول بسیار اندک و ناچیز می‌فروشند.

محجوب با اشاره به اینکه بعد از حل این موضوع، باید به مسئله آموزش توجه جدی شود افزود: سازمان فنی و حرفه‌ای می‌تواند در این خصوص عملکرد مناسب داشته باشد.

محجوب گفت: کاهش حوادث و ایمن‌سازی ساختمان‌ها بهترین مسیر برای رسیدن به روند نزولی حوادث ساختمانی است.

وی در مورد توجه به کارگران ساختمانی و حوادث مرتبط با آن ها گفت: متأسفانه دستگاه‌های اجرایی ما به‌جای اجرای قانون، تفاهمات و زد و بندهای متعددی فراتر از قانون انجام می‌دهند و حتی در این خصوص اقدام به صدور کارت و بعضی از مجوزها می‌کنند.

نماینده تهران ری شمیرانات در مجلس درباره طرح جدید بیمه کارگران ساختمانی که در مجلس تصویب و توسط شورای نگهبان برگشت داده شد اظهار داشت: طرح جدید در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تهیه‌شده است که فعلان شورای نگهبان آن را برگشت داده و در کمیسیون دارد ایراداتش برطرف می‌شود.

وی تأکید کرد: سهم حق بیمه کارفرما در قانون بیمه کارگران ساختمانی تاکنون بر اساس 4 درصد متراژ قیمت منطقه‌ای ملک دریافت می‌شد که طبق قانون جدید قرار است این مبلغ از محل 12 درصد کل هزینه‌های صدور پروانه ساختمانی تأمین شود؛ و البته سازمان تأمین اجتماعی نسبت به این موضوع اعتراض دارد.

فعالیت اتباع بیگانه درشبکه شغلی ساختمانی کشور به نفع اقتصاد نیست

وی همچنین در ادامه با اشاره به حضور افغان‌ها در حوزه ساختمانی گفت: فعالیت اتباع بیگانه بدون داشتن روادید در داخل کشور و حضور آن‌ها در شبکه شغلی ساختمانی به نفع اقتصاد کشور نیست.

محجوب تأکید کرد: حضور کارگران افغان در شرایطی که نه مشمول بیمه حوادث هستند و نه کارت شناسایی رسمی دارند آن‌هم با حداقل حقوق تنها فرصت‌های کاری کارگران ساختمانی را محدود کرده و کارفرمایان را در شرایط انتخاب قرار داده است.

نماینده تهران گفت: بزرگ‌ترین انتقاد در مورد اتباع خارجی قوانین سخت‌گیرانه است که این مورد در مجلس جدید پیگیری و ملاحظاتی داشته است.

وی ادامه داد: مجلس طرحی در دست رسیدگی دارد که بر اساس آن چگونگی مشاغل اتباع بیگانه را بررسی و برای حضور فعال آن‌ها برنامه‌ریزی خواهد کرد.

گفتنی است علیرضا محجوب رئیس فراکسیون حزب کارگری و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، در جریان بازدید ازغرفه «صما» در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات، ضمن استقبال از راه ‌اندازی کمپین «کارگاه‌ ایمن، ساختمان ایمن» از سوی مجتمع رسانه‌ای ساختمان (صما- مجله ساختمان)، با امضای لوح‌ این کمپین‌ حمایت خود را از این جریان رسانه‌‌ای اعلام کرد.



آرشيو اخبار سايت...
Copyright 2012
تعداد کاربران: 44