ثبت نام | ورود
English
امروز دوشنبه 1403.2.17 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
ایسنا: نخستین کتاب جامع «مدیریت یکپارچه حوزه تکنولوژی بتن» تألیف و منتشر شد
نخستین کتاب جامع «مدیریت یکپارچه حوزه تکنولوژی بتن» به همت دکتر مهدی روانشادنیا، عضو هیأت علمی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد و مهندس میلاد قنبری، دانشجوی دکتری، تألیف و منتشر شد.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، مؤلفان این اثر در راستای ارتقاء کیفی زیرساخت‌های عمرانی کشور، ضمن استناد به آئین نامه‌ها و مقررات ملی ساختمان ایران، معرفی یکپارچه زنجیره صنعت بتن توأم باطرح جامع مبانی مربوطه و نیز تدوین مرجعی جامع برای دانشگاهیان و دست‌اندرکاران حوزه بتن را اهداف اصلی این کتاب برشمردند.

در مقدمه این کتاب آمده است که با در نظر داشتن سهم 61 درصدی آسیا از مصرف سیمان و بتن جهانی در سال 2013، افزایش سرانه مصرف سیمان ایران از حدود 220 کیلوگرم در سال 1357 به حدود 600 کیلوگرم درسال 1392 ،نشاندهنده افزایش رشد عرضه و تقاضای صنعت ساختمان کشور است به طوری که ایران تولیدکننده چهارم دنیا و صادرکننده نخست سیمان جهان درسال 1392 بوده و این در حالی است که 70 درصد سیمان تولیدی کشور، صرف تولید بتن می‌شود.

به گفته مولفان، اهمیت این موضوع آنجا روشن می‌شود که علی‌رغم رونق چشمگیر صنعت بتن کشورمان طی سه دهه اخیر و گذشت بیش از 20 سال از عضویت ایران در مجمع عمومی فدراسیون جهانی بتن و نیز ارتقاء مداوم ضوابط و مقررات ملی ساختمان، متأسفانه اغلب شاهد خرابی ساختمانها،سازههاو المان های بتنی زودتر از عمر مفید مورد انتظار بوده‌ایم که امروزه یکی از چالش برانگیزترین مباحث حقوقی است که گریبانگیر مهندسان اجرایی و نظارتی کشورمان شده است.

صنعت بتن به نوعی وابسته و مشتمل بر دوصنعت سیمان و مصالح سنگی می‌باشد. مطابق مفهوم طرح جلد این کتاب، اگرصنعت بتن را زنجیره‌ ای مشتمل بر عملیات تولید،حمل،اجرا و بازیافت بدانیم،مطالعات کارشناسی مجموعه این عملیات درکشورمان،بیانگر ضعف تولید تا اجرای بتن و فرآورده‌های بتنی می‌باشد که ناشی از سطح پایین دانش روز مدیریت یکپارچه این حوزه است.

به گفته مؤلفان در تألیف کتاب «مدیریت تولید و اجرای بتن» از تجارب و منابع روز علمی-پژوهشی داخلی و خارجی نیز بهره گرفته شده است به نحوی که چرخه کامل تولید بتن، شامل کارگاه‌های مربوطه، الزامات کیفی هر بخش، بهینه‌سازی، مدیریت موجودی، جانمایی تجهیزات، پیش‌بینی طرح اختلاط و سایر مباحث ایمنی، بهداشت و زیست‌محیطی را در بر دارد.

این کتاب در هفت فصل شامل مشخصات فنی بتن مطابق مقررات ملی ساختمان، تولید مصالح سنگی، طرح اختلاط بتن، تجهیزات و روش‌های تولید تا اجرای بتن، ماشین‌ آلات تولید متمرکز بتن، مدیریت اجرایی در کارگاه‌های تولیدی بتن و بهینه‌سازی فرایند تولید و جانمایی تجهیزات بتن آماده تالیف شده است.

علاقمندان جهت تهیه کتاب می‌توانند به انتشارات سیمای دانش، عصر دانش یا آذر و نیز وب سایت انتشارات سیمای دانش مراجعه کنند.
http://www.isna.ir/fa/news/94102414077/%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D8%AA-%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF-%D9%88-%D8%A7%D8%AC%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%AA%D9%86-%D9%85%D9%86%D8%AA%D8%B4%D8%B1-%D8%B4%D8%AF



آرشيو اخبار سايت...
Copyright 2012
تعداد کاربران: 42