ثبت نام | ورود
English
امروز پنج شنبه 1403.1.9 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
سازمان نظام مهندسی به دنبال اجرای قانون شناسنامه فنی - ملکی در متراژ های پایین

سازمان نظام مهندسی به دنبال اجرای قانون شناسنامه فنی - ملکی در متراژ های پایین

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با تاکید بر اینکه اجرای کامل ماده 33 قانون نظام مهندسی باید در اولویت رئیس بعدی سازمان نظام مهندسی باشد، گفت: در حال حاضر سازمان به دنبال اجرای قانون شناسنامه فنی - ملکی در متراژ های پایین است که امیدواریم در دولت بعدی اجرایی شود.

سعید غفرانی در گفتگو با مهر با اشاره به اینکه مهمترین موضوع برای رئیس بعدی سازمان باید اجرای کامل قانون نظام مهندسی باشد، گفت: در حال حاضر ماده 33 سازمان نظام مهندسی بطور کامل اجرایی نشده است و باید در اولویت رئیس بعدی سازمان نظام مهندسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه انتخاب رئیس سازمان و انتخابات شورای مرکزی در دوره دولت بعدی انجام می شود، اظهار داشت: اجرای کامل قانون نظام مهندسی باید در کل کشور مورد توجه قرار گیرد اما متاسفانه تاکنون به طور کامل اجرایی نشده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با بیان اینکه در حال حاضر تنها بخشی از ماده 33 اجرایی شده است، بیان کرد: اجرای شناسنامه فنی - ملکی ساختمان که یکی از فصلهای این ماده است در ساختمان های بالای 3 هزار متر اجرایی می شود و شهرداری برای اجرا در متراژهای کمتر تمکین نکرده است.

غفرانی با اشاره به اینکه شهرداری تهران منتظر اثبات عملکرد مهندسان در این باره است، گفت: در حال حاضر سازمان نظام مهندسی استان تهران به دنبال اجرای قانون شناسنامه فنی - ملکی در متراژ های پایین است که امیدواریم در دولت بعدی اجرایی شود.

ماده 33 قانون نظام مهندسی ساختمان در یازده فصل تنظیم شده است که در آن به شرایط مقررات ملّي ساختمان، اشخاص حقوقي و دفاتر مهندسي طراحي ساختمان، اشخاص حقوقي و دفاتر مهندسي اجراي ساختمان، ناظر، شهرداريها و ساير مراجع صدور پروانه ساختمان، سازمان نظام مهندسي ساختمان، وزارت مسكن و شهرسازي و شناسنامه فني و ملكي ساختمان تـرويج اشاره شده است.

نقل از خبرگزاری مهر، ویرایش و بازنشر: وبسایت مهندسی و مدیریت ساخت (دکتر روانشادنیا)

 



آرشيو اخبار سايت...
Copyright 2012
تعداد کاربران: 48