ثبت نام | ورود
English
امروز جمعه 1403.1.31 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
آخرین مصوبات دولت دهم در مورد مسکن مهر

آخرین مصوبات دولت دهم در مورد مسکن مهر

بنا بر اطلاعات سايت اطلاع‌رساني دولت آخرین اقدامات دولت دهم در مورد مسکن مهر را میتوان در موارد زیر دسته بندی کرد:

1) ارائه لايحه‌ انتقال مالكيت زمين‌هاي 99 ساله به ساكنان واحدهاي مسكوني‌مهر، به مجلس. هيات‌دولت در اين مصوبه بر صدور آني سندمحضري براي اعيان واحدهاي مسكوني‌مهر تاكيد كرده كه البته با توجه به حجم ناچيز واحدهاي سنددار به‌رغم تحويل حداقل نيم‌ميليون واحد، اين ماموريت به تكاليف حتمي دولت يازدهم افزوده مي‌شود.

2) مصوبه آزادی خريد و فروش اين واحدها از مردادماه 92 که به موجب آن ديگر منع قانوني براي نقل‌وانتقال يا معامله مسكن‌مهر وجود ندارد.

3) افزایش وام بانكي براي برخي از واحدهاي در آستانه‌تحويل به 30 ميليون تومان. با این مصوبه ‌ریيس‌جمهور وام مسكن‌‌مهر از 25 ميليون به 30 ميليون تومان افزايش يافت. وزارت راه‌وشهرسازي مجاز است حداكثر براي 300 هزار واحد مسكوني‌مهر، وام موجود را به 30 ميليون تبديل كند.
واحدهايي كه مشمول وام جديد خواهند شد بايد داراي شرايط زير باشند:
1- قيمت تمام‌شده آنها زيادتر از بقيه باشد
2-در آستانه تحويل و افتتاح باشند
3-پيش‌خريداران توان پرداخت رقم مابه‌التفاوت را نداشته باشند
4-براي واحدها كارت قسط صادر نشده باشد

بر اساس این مصوبه، در صورتی که خریدار در پروژه‌های مسکن مهر احداثی در اراضی دولتی، واجد شرایط مسکن مهر نباشد، فروشنده باید در هر انتقال، 10 درصد بدهی بانک را تسویه کند و قرارداد اجاره عرصه جدید به میزان پنج برابر مبلغ قرارداد اجاره در سال با خریدار جدید منعقد و این مبلغ در هر سال5 درصد افزایش می‌یابد.
در انتقال‌های بعدی به خریداران غیرواجد شرایط مسکن مهر، مبلغ اجاره عرصه
 بر اساس دستورالعمل وزیر راه‌وشهرسازی محاسبه و هر سال 5 درصد افزایش می‌یابد. همچنین، صدور سند اعیانی به نام متقاضی واجد شرایط که مستاجر عرصه و مالک اعیان است، توسط اداره ثبت و اسناد و املاک محل وقوع ملک منوط به انعقاد قرارداد فروش اقساطی بین بانک عامل با مالک اعیان و متعاقبا ترهین اعیان واحد مسکونی و صدور دفترچه اقساطی بر اساس اعلام بانک عامل است. این مصوبه پس از تایید رییس جمهور از سوی محمدرضا رحیمی؛ معاون اول رییس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.




آرشيو اخبار سايت...
Copyright 2012
تعداد کاربران: 46