ثبت نام | ورود
English
امروز شنبه 1403.2.8 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
آخرین اقدامات منطقه عباس آباد تهران در زمینه گردشگری

هران - ایرنا - مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد گفت: رویکرد ویژه منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد توجه به خلاقیت، نوآوری و گردشگری است.

به گزارش ایرنا، محمد حسین حجازی روز چهارشنبه در یک نشست خبری با بیان اینکه در ۲ حوزه سرمایه گذاری و گردشگری خدمات ویژه به شهروندان ارائه می شود، افزود: تاکید شهردار تهران گردشگری یکپارچه برای شهر تهران است و اراضی عباس آباد نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی با بیان اینکه رویکرد اراضی عباس آباد فرهنگی است، اظهارداشت: در چهار سال اخیر اقدامات فرهنگی فاخری را در سطوح ملی و بین المللی انجام داده‌ایم.

حجازی با بیان اینکه اکنون توجه به موضوعات گردشگری از مهمترین برنامه‌های منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد است، گفت: برخی از تصمیم‌های مسئولان به اقتصاد گردشگری ضربه وارد می‌کند اما توجه ما به اقتصاد گردشگری است.

وی ادامه داد: اراضی عباس آباد در دوره جدید به عنوان کانون نوآوری و فناوری شناخته می‌شود و با افتتاح خانه خلاق به این موضوع ورود کرد همچنین تفاهم‌نامه‌های جدیدی در زمینه هوشمندسازی، خلاقیت و نوآوری در اراضی عباس آباد منعقد می‌شود.

مدیرعامل شرکت عباس آباد با بیان اینکه اراضی عباس آباد جایگاه ویژه در شهر تهران دارد، افزود: طرح پارکینگ فرهنگ از نظر ابعاد به اندازه دو سوم طرح‌های شهر تهران است و همچنین مرحله اول طرح خانه موسیقی نیز در سه ماه نخست سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

افتتاح مرحله نخست طرح پارکینگ فرهنگ

معاون فنی و عمرانی منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد از افتتاح مرحله نخست طرح پارکینگ فرهنگ تا پایان سال جاری خبر داد.

محمدرضا معصوم بیگی در حاشیه بازدید خبرنگاران از طرح در حال ساخت اراضی عباس آباد با اشاره به اینکه قدمت فعالیت شرکت فرهنگی اراضی عباس آباد به قبل از انقلاب باز می‌گردد، افزود: از آنجا که این پهنه طرح تفصیلی ویژه خود را دارد، ملزم به رعایت این طرح ویژه در اراضی هستیم.

وی با بیان اینکه بر اساس این طرح سطح و سطوح ساختمان های اراضی عباس آباد از پیش تعیین شده است، افزود: با وجود اینکه طرح ساخت پارکینگ فرهنگ از سال‌هایگذشته آغاز شده بود اما طرح با ۹ درصد پیشرفت متوقف شد و این در حالی بود که گودبرداری انجام شده برای ساخت پارکینگ خطراتی برای ساختمان های اطراف داشت.

معاون فنی و عمرانی منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد با اشاره به اینکه در دوره جدید مدیریت شهری با مصوباتی که دریافت شد کار ساخت این طرح از سر گرفته شد، افزود: زمین این طرح ۴۰ هزار متر مربع مساحت دارد و ساختمان آن با مساحت ۱۲۴ هزار مترمربع ساخته می‌شود.

معصوم بیگی یادآور شد: ساختمان پارکینگ فرهنگ به صورت طبقات منفی اجرا می‌شود و سطح بیرونی آن نیز در قالب یک پلازای شهری طراحی و اجرا خواهد شد.

وی تاکید کرد: این پارکینگ بزرگترین پارکینگ شهر تهران است که ۲ هزار و ۶۰۰ جای پارک دارد و این طرح تاکنون در مجموع ۱۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. برای اجرای این طرح یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان قرارداد با مجری طرح بسته شد.

معصوم بیگی ادامه داد: بر اساس طرح ترافیکی که تهیه کرده‌ایم شهروندان بعد از پارک خودرو می‌توانند با استفاده از دوچرخه یا اسکوتر به قسمت‌های مختلف اراضی بروند.

پیشرفت ۳۵ درصدی طرح خانه موسیقی

معاون فنی و عمرانی منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد با اشاره به طرح خانه موسیقی نیز گفت: این مجموعه در مجاورت باغ هنر است که همه ساختمان‌های فرهنگی در همان قسمت قرار دارد که قرار است در خانه موسیقی خدمات تخصصی موسیقی ارائه شود.

وی با بیان اینکه بخشی از طرح خانه موسیقی در سال‌های گذشته انجام و متوقف شد، افزود: خانه موسیقی یک ساختمان پنج طبقه است که طرح معماری آن شبیه کاسه ساز کمانچه است و تاکنون ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که برآورد هزینه این طرح ۱۰۴ میلیارد تومان و مدت زمان تکمیل آن نیز ۱۸ ماه است.

انتخاب پیمانکار برای طرح تصفیه خانه دریاچه باغ هنر

معاون فنی و عمرانی منطقه گردشگری عباس آباد به پیشرفت ۵۰ درصدی طرح تصفیه‌خانه دریاچه باغ هنر اشاره کرد و گفت: با اینکه نیاز بود تا آب دریاچه هنر تصفیه شود در سال‌های گذشته با توجه به برگزاری چند مناقصه به دلیل نوسانات اقتصادی در کشور پیمانکاری حاضر به مشارکت نشد.

وی با بیان اینکه در این دوره مدیریت شهری با برگزاری مناقصه پیمانکار اجرای این طرح از بین بخش خصوصی انتخاب شد، افزود: قرارداد با پیمانکار ۴۳ میلیارد تومان و مدت اجرای آن نیز ۱۴ ماه در نظر گرفته شده است که با افتتاح تصفیه خانه بوی بد دریاچه از بین می‌رود.



آرشيو اخبار سايت...
Copyright 2012
تعداد کاربران: 44