ثبت نام | ورود
English
امروز جمعه 1403.1.31 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
فعالیت های حرفه ای

نطق_پیش_از_دستور دکتر روانشادنیا در جلسه ۲ دی ۱۳۹۶ هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استان تهران
" هوالمحبوب "
#نطق_پیش_از_دستور در جلسه ۲ دی ۱۳۹۶ هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استان تهران:
چه زیبا فرمود پیامبر اکرم (ص):
" حاسِبوا أنْفُسَكُم قَبلَ أنْ تُحاسَبوا ، و زِنوها قَبلَ أنْ تُوزَنوا ، و تَجَهَّزوا للعَرْضِ الأكْبَرِ."
"پيش از آن كه مورد حسابرسى قرار گيريد، خود به حساب نفستان برسيد و پيش از آن كه سنجيده شويد، خود نفستان را در ترازوى سنجش بگذاريد و براى آن حسابرسى بزرگ آماده شويد."


با گذشت بیش از دو سال از عمر هیات مدیره دوره هفتم وقت آن رسیده در این زمان باقیمانده، #امانت بزرگی را که جامعه مهندسی بر دوش ما قرار داده به سر منزل مقصود برسانیم. قطع به یقین ارتقا وضعیت #معیشت_مهندسان و جلوگیری از #رانت و #فساد مهمترین خواسته تک تک اعضا از هیأت مدیره می باشد و این امر تحقق یافتنی نیست جز با #مشارکت همه تفکرها؛ زلزله چند روز پیش زنگ خطری بود برای توجه بیشتر به کیفیت کارها در سازمان، به ویژه بهره گیری از توان افراد مستقل هیأت مدیره، اگر چه مستقلین در شرایط فعلی در اقلیت هستند، اما به پشتوانه تعداد قابل توجه رأی اعضا مثل همیشه در برابر ناکارامدی و مشکلات موجود #سکوت نخواهند کرد.
بر این اساس بر حسب وظیفه بر خود لازم می دانم، توجه کلیه اعضای محترم سازمان به ویژه هیات مدیره محترم و به طور خاص #هیئت_رئیسه محترم را به نکات زیر جلب نمایم:
1.عدم شفافیت کار در تعدادی از #دفاتر_شهرستان ها:
- همکاری تعدادی اشخاص حقیقی و حقوقی و ایجاد موانعی که مغایر قانون بهبود مستمر کسب و کار است موجبات نارضایتی اعضا در شهرستان های استان را فراهم آورده است.
- خوشبختانه با تلاش کمیسیون مبحث دوم، #فرمول_ارجاع در تهران به تصویب هیأت مدیره رسید ولیکن در دفاتر شهرستان فرمول مذکور دارای ابهامات زیاد بوده و عدم تصویب آن در هیأت مدیره موجب شده عملکردها #سلیقه_ای و متکی به نظر برخی #افراد_خاص باشد،که به هیچ وجه قابل قبول نیست، #اصلاح جدی در فرایندهای مدیریت معاونت دفاتر نمایندگی اجتناب ناپذیر است.
2.عملکرد روابط عمومی و حوزه رسانه ای سازمان:
- با توجه به #بودجه مستقیم بیش از 4 میلیارد و پانصد میلیون تومانی روابط عمومی، متأسفانه بودجه مصوب با مبلغ #هزینه شده و #خروجی_ها تناسب ندارد و صرفاً #مشاور_رسانه ای سازمان بیشترین انتقاد را از عملکرد رسانه ای سازمان داشته که خود گواه بر اظهارات فوق است و این موضوع در نوع خود بسیارقابل تأمل است. به عنوان مثال بیمه اعضا با هزینه 1.8 میلیارد تومان انجام شده و کمترین کیفیت اطلاع رسانی برای اعضا اتفاق افتاده و روابط عمومی اقدام به نظر سنجی در موضوعاتی نموده که کم اثر است.
- سامانه تلفنی راه اندازی شده نه تنها پاسخگو نبوده و مشکلی حل نکرده، بلکه به مشکلات افزوده و نارضایتی اعضا را به وجود آورده است که می بایست هر چه سریعتر اصلاحات لازم صورت پذیرد.
3. عدم رسیدگی به #مباحث_مهم مطرح شده در #کمیسیون_مبحث_دوم:
- در کمیسیون مبحث دوم ساعت ها در مورد مباحث مهمی مانند #شناسنامه_فنی_ملکی، #بیمه_تضمین_کیفیت و #قرارداد_ناظران در کمیسیون مبحث دوم بحث و کار کارشناسی شده ولیکن مباحث #حاشیه ای مانند #برق_اماکن بدون هماهنگی در دستور قرار می گیرد. که از دیگر نکات عجیب و قابل تأمل می باشد.
4. گزارشی از #مبالغ_دریافتی و #عملکرد_مشاوران سازمان:
- پیشنهاد می شود #ریاست_محترم سازمان گزارشی از #تعداد_مشاوران رئیس، #مبالغ_دریافتی و به ویژه #عملکرد ایشان به منظور شفاف سازی ارائه نمایند.
5. اقدامات در حوزه #پژوهش و ترویج #مقررات_ملی:
- طبق بند ۹ ماده 73 آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی یکی از شرح وظایف هیأت مدیره محترم سازمان اقدامات عملیاتی در حوزه پژوهش و ترویج مقررات ملی می باشد که متأسفانه اقدام قابل توجهی انجام نشده و در این خصوص استفاده از پتانسیل همه اعضای محترم هیأت مدیره به ویژه اعضای #دانشگاهی پیشنهاد می شود. لازم به ذکر است قبلاً #پیشنهاد #راه_اندازی_دفتر ترویج مقررات ملی ساختمان در سازمان ارائه شد ولیکن بدلیل عدم پیگیری #نطق_های پیش از دستور توسط هیأت رئیسه محترم اقدامی صورت نپذیرفته است. لذا شایسته است هیأت رئیسه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در خصوص نطق های پیش از دستور اعضای محترم هیأت مدیره را ارائه نمایند.
6. #تعرفه خدمات مهندسی:
- مدت ها است که مطالبه افزایش تعرفه خدمات مهندسی از #هیأت_پنج_نفره استان را داشته ایم که اجرایی نشده است، به نظر می رسد از توان سایر اعضای هیأت مدیره استفاده اندکی می شود و بسیاری از امور متمرکز بر #بخشی_از_هیأت_مدیره سازمان است و سایر اعضا #نقش_ناچیزی درمدیریت سازمان دارند. که پیشبرد امورات سازمان را باکندی همراه خواهد کرد و ماهیت #مشورتی کارها را از بین خواهد برد.
از خداوند سبحان توفیقات روز افزون همگی را خواستارم.


#دکتر_مهدی_روانشادنیا - ۱۳۹۶.۱۰.۰۲


آرشيو مطالب...


Copyright 2012
تعداد کاربران: 46