ثبت نام | ورود
English
امروز سه شنبه 1403.1.28 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
مطالب خواندنی

سواحل مکران ، کانون توجهات

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر از سرمایه‌گذاری ۱۷۰میلیارد تومانی در راستای توسعه سواحل مُکران خبر داد و گفت:پس از افاضات رهبر معظم انقلاب این منطقه در کانون توجهات قرار گرفت و ایده ها و افکار مختلفی را در زمینه رونق اقتصادی آن فعال شد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمد محسنی افزود: سواحل مکران در شرق استان هرمزگان به واسطه موقعیت ویژه این استان و قرار گرفتن در کریدور شمال به جنوب و آماده بودن زیرساخت های اولیه با سرعت در حال آماده سازی بستر توسعه و جذب سرمایه گذار است.

وی با اشاره به این‌که با تغییر نگاه‌ به این نقطه کمتر توسعه یافته از کشور، حرکت‌ها و برنامه‌های چشمگیری در راستای رونق و توسعه دریامحور منطقه در دستور کار قرار گرفته است، یادآور شد: پس از افاضات رهبر معظم انقلاب این منطقه در کانون توجهات قرار گرفت و ایده ها و افکار مختلفی را در زمینه رونق اقتصادی آن فعال شد.  نگاه جدید جرقه ای شد تا سازمان ها و ارگان‌های مختلف کشوری و لشکری طی اقدامات جهادگونه برای تحقق خواسته نظام حرکت کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت و حساسیت ویژه مسئولان نظام برای توسعه سواحل مُکران سازمان بنادر و دریانوردی نیز این قائده مستثنی نماند و مطالعات و بررسی ها خود را برای ایجاد زیر ساخت‌های مناسب برای فعالیت‌های اقتصادی و بهره‌گیری حداکثری از اصلی‌ترین عنصر این سواحل که دریا است آغاز شده و طرح‌ها بررسی و تصویب شد و اکنون نیز  شاهد شکوفایی این طرح‌ها در جای جای سواحل مکران هستیم.

وی با اشاره به اینکه عمده زیرساخت‌های بندری با استقرار نیروی دریایی ارتش در شهرستان جاسک در هرمزگان ایجاد و در حال احداث است افزود: در شهرستان جاسک به عنوان یکی از بنادر خوب و حاکمیتی پروژه لایروبی، ایجاد موج شکن، استحصال اراضی دیوارکشی و ایجاد زیرساخت‌های بندری در حال احداث است. از سوی دیگر شهرستان سیریک به عنوان دروازه مکران مطرح است، این بندر از لحاظ پس کرانه پس از بندر شهید رجایی بزرگترین و مناسب ترین بندر استان است که لایروبی، ایجاد موج‌شکن، استحصال اراضی و دیوارکشی و ایجاد زیر ساخت‌های بندری از جمله پروژه هایی است که در این شهرستان در دست اجراست.

این مقام مسئول در ادامه بندر تیاب را به عنوان قدیمی ترین بندر در شرق استان نام برد که با انجام  پروژه‌های لایروبی و افزایش عمق حوضچه جهت رونق دوباره تجارت مردم و توسعه صنایع دریامحور در حال آماده سازی است. در آینده‌ای نزدیک با راه اندازی خط مسافری بندرعباس ، جاسک به عمان و بالعکس رونق ویژه ای در این بخش ایجاد می شود.

محسنی سرمایه‌گذاری در بنادر شرق استان برای صادرات مواد معدنی، مصالح ساختمانی خبرداد و تاکید کرد: بنادر هرمزگان به ویژه بندر استراتژیک و چند منظوره جاسک نقش بسیار موثری در توسعه سواحل مکران ایفا می‌کند. استفاده از ظرفیت‌های گردشگری سواحل مکران را نیز با آموزش بومیان و قایقداران منطقه به ویژه در خور آذینی شهرستان سیریک و آماده‌سازی بستر صنعت گردشگری در این مناطق برای تعطیلات نوروز امسال در دستور کار قرارداده‌ایم.



آرشيو مطالب...


Copyright 2012
تعداد کاربران: 46