ثبت نام | ورود
English
امروز شنبه 1403.2.1 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
حمل و نقل

نرم افزار پیش بینی ترافیک نوکیا
یک محصول پیش‌بینی ترافیکِ جدید به بازار عرضه شده که می‌تواند به صورت «در لحظه» یـا لحظه به لحظه شرایط ترافیک آینده را پیش‌بینی نماید. بخش نقشه‌های نوکیا به نام Here اخیراً سامانۀ Predictive Traffic را راه‌اندازی کرده است که بیش از ۱۰۰ وضعیت رفتار ترافیکی را در هر بخش از جاده بررسی می‌کند پیش‌بینی دقیقه به دقیقۀ ترافیک طی ۱۲ ساعت آینده را ارائه نماید. این شرکت سازوکاری را طراحی کرد که وضعیت مناسب را از میان این مجموعۀ عظیم برمی‌گزیند و آن را با شرایط «در لحظه» تلفیق می‌کند تا بهترین برآوردِ زمانِ سفر تا مقصد را در اختیار مسافران قرار دهد.
مسافرانی که از این سامانه استفاده کردند دیدند زمان‌های برآورد شده در مورد سفرهای طولانی‌تر از ۳۰ مایل حدود ٪۲۰ دقیق‌تر بود. خودروسازان، آژانس‌های مسافرتی و دیگر شرکت‌ها اکنون می‌توانند برنامه‌هایی تولید کنند که اطلاعات پیش‌بینی ترافیک را روی همۀ مونیتورها بدون وقفه تلفیق نماید.
برای نمونه، سفرهای از پیش برنامه‌ریزی شده را می‌توان در فضای ابری با هم همزمان کرد تا به صورت خودکار از طریق دستگاه‌های مرتبط با شبکه با پیام‌های لحظه به لحظه و خودرو یکپارچه گردند؛ یا اینکه تابلوهای دینامیکِ پیام‌رسانی در بزرگراه‌ها می‌تواند زمان‌های سفرِ بهتری را در اختیار مردم بگذارد.
بخشِ Here دارای مجموعۀ اطلاعات ترافیکی جامعی است و محصول جدیدش به نام «ترافیکِ لحظه به لحظه» (Real Time Traffic) در ۴۳ کشور و سوابق اطلاعات ترافیکی‌اش در ۸۱ کشور در دسترس است. این شرکت همچنین بیش از ۷۰ میلیارد نقطۀ پایش را در ماه جمع‌آوری می‌کند و طی دهۀ گذشته توانسته است بیش از ۱٫۳ تریلیون نقطۀ پایش را گردآورد.
«اُجی رِدزیک»، معاون ارشد در امور رانندگی با سامانه‌های مرتبط در بخشِ Here، می‌گوید: «با سامانۀ پیش‌بینیِ ترافیکِ ما، یعنی Predictive Traffic، بازرگانان و نهایتاً مصرف‌کنندگان از در اختیار داشتنِ دقیق‌ترین پیش‌بینی‌های لحظه به لحظۀ ترافیک سود خواهند برد. با این سامانه، رانندگان از پیش دربارۀ تأخیر در مسیر اطلاع کسب خواهند کرد و خواهند توانست در این باره برنامه‌ریزی نمایند.
مهمترین چیز این است که مردم زمانِ کمتری را در ترافیک سپری می‌کنند». این شرکت هم‌اکنون این محصولِ خود را در نشست سالانۀ «انجمن آمریکایی مسئولان بزرگراه‌ها و ترابری (AASHTO)» در شهر شارلوت واقع در ایالت کارولینای شمالی به نمایش گذاشته است. این محصول در آغاز در اختیار تولیدکنندگان تجهیزات در آمریکا، کانادا و آلمان قرار خواهد گرفت.
۲۱ نوامبر ۲۰۱۴

منبع:

http://www.traffictechnologytoday.com/news.php?NewsID=64151


آرشيو مطالب...


Copyright 2012
تعداد کاربران: 47