ثبت نام | ورود
English
امروز پنج شنبه 1403.2.6 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
فاز اول مونوریل قم تا بهمن 92 افتتاح میشود

رییس شورای شهر قم در چهارمین دوره شوراهای شهر و روستا با تاکید بر ادامه پروژه مونوریل در شهر قم، گفت: مونوریل در قم به مرحله ریل‌گذاری هم رسیده است و در حال حاضر پیگیر ورود و تحویل قطارهای مونوریل هستیم.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) حجت الاسلام و المسلمین سید محمد آتش‌زر در گفت‌وگو با ایسنا گفت: مشکل موجود برای مونوریل شهر قم تنها تامین منابع مالی است و دولت در رابطه با تامین اعتبار یک مقداری مشکل دارد که امیدواریم با حل مشکل و تامین منابع مالی کار پروژه به پایان برسد.

وی در خصوص زمان اتمام پروژه گفت: امیدواریم تا 22 بهمن ماه سال جاری (دهه فجر) بتوانند فاز اول را در صورت تامین منابع مالی به بهره‌برداری برسانند چرا که مشکل اجرایی وجود ندارد و فقط در خصوص اعتبارات مالی کمی محدودیت داریم.

در عین حال عباس زاکریان - سخنگوی چهارمین دوره شورای شهر قم نیز در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: کل پروژه مونوریل قم 18 کیلومتر است و از پارک‌سوار شمالی تا پردیسان به دو فاز تقسیم شده و شش کیلومتر فاز اول از پارک سوار شمالی تا مصلی و شش کیلومتر از مصلی تا پردیسان به عنوان فاز دوم مشخص شده است.

چهارمین دوره شورای شهر قم هنوز وارد دستور کار برای نحوه پیگیری ادامه مسیر و بررسی شرایط فاز دوم مونوریل قم که از مقابل حرم می گذرد نشده است

وی افزود: فاز اول به دو بخش تقسیم شده است که قسمت اول از پارک سوار تا میدان مطهری است که قرار است به بهره‌برداری برسد و قسمت دوم از مقابل حرم مطهر عبور می‌کند و تا مصلی ادامه می‌یابد.

زاکریان با اشاره به بحث اجرایی پروژه گفت: تعدادی از واگن‌های مونوریل قم در گمرک است و تعدادی بارگیری هنوز نشده و ظاهرا در کشتی باقی مانده است.

وی گفت: البته چهارمین دوره شورای شهر قم هنوز وارد دستور کار برای نحوه پیگیری ادامه مسیر و بررسی شرایط فاز دوم مونوریل قم که از مقابل حرم می گذرد نشده است.



آرشيو اخبار سايت...
Copyright 2012
تعداد کاربران: 44