ثبت نام | ورود
English
امروز جمعه 1403.1.10 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
ساخت سازگارترین ساختمان با محیط زیست
ساختمان شیشه‌ای «کریستال»، که در نزدیکی پارک المپیک لندن قرار دارد ۶۵ درصد کمتر از دیگر ساختمان‌ها آلودگی ایجاد می‌کند. این بنا از انرژی برق تولید شده توسط صفحه‌های خورشیدی استفاده می‌کند و بخشی از این انرژی را نیز برای مواقع اضطراری ذخیره می‌کند. ذخیره سازی انرژی توسط لوله‌های زمین گرمایی انجام می‌شود.

به نقل از یورو نیوز، هتی هارتمن، معمار می‌گوید: «ساختمان دارای لوله‌های انرژی است که برخی از آن‌ها تا ۱۵۰ متر عمق دارد و از دماهای مختلف زیر زمین و درون ساختمان بهره می‌برد. این بستگی به فصل دارد.» درون ساختمان کریستال، نمایشگاهی برای کشف گرایش‌ها و چالش‌هایی که شهرهای کنونی با آن مواجهند، برپا شده است.

به گزارش زیست نیوز،خانم هارتمن، معمار می افزاید: «بسیاری از افراد می‌گویند که برج‌های شیشه‌ای مرده‌اند ولی اکنون راههای بسیاری هست. شیشه برای تولید انرژی بسیار مفید است و می‌توان یک ساختمان شیشه‌ای که انرژی بسیار کم مصرف می‌کند ساخت. مشکل مصرف زیاد انرژی در زمان ساخت شیشه، سلول خورشیدی و سیستم گرمازمینی است. ما اکنون بر روی هزینه چرخه زندگی در ساختمان‌ها کار می کنیم و این قدم بعدی ماست.» شیشه با یک لایه ویژه و یک سیستم کنترل مرکزی که باعث حرکت پنجره‌ها می‌شود، پوشیده شده است. ساختمان کریستال، درهای خود را اواخر ماه سپتامبر برای بازدید عموم باز می‌کند.

آرشيو اخبار سايت...
Copyright 2012
تعداد کاربران: 48