ثبت نام | ورود
English
امروز جمعه 1403.1.10 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
درخشش نمایندگان ایران در سابقات جهانی و همکاری مجازی مدیریت پروژه (GeCCo)

تهران- ایرنا- پنج ایرانی موفق به کسب عناوین برتر در مسابقه بین‌المللی و همکاری مجازی مدیریت پروژه (GeCCo) در سال ۲۰۲۰ شدند.

به گزارش ایرنا، گِکو یک رویداد جهانی برای مدیران پروژه جوان و دانشجویان علاقه‌مند به مدیریت پروژه است که بر همکاری آنلاین متمرکز شده و توسط یانگ کرو جهانی (IPMA Young Crew) سازماندهی شده است. در این رویداد در عرض بیست و چهار ساعت تیم‌های شش نفره جوان و حرفه‌ای در تیم‌های مجازی کار می‌کنند، یک مطالعه موردی را حل کرده و به سخنرانان اصلی گوش می‌دهند.

هدف اصلی این مسابقه تقویت انجام کار تیمی در محیط مجازی با افرادی از سایر کشورها، با فرهنگ‌های مختلف است که در حین مسابقه یک مطالعه موردی مطرح خواهد شد که هر تیم باید راهکار برای آن در حوزه مدیریت پروژه ارائه دهند.

مسابقات جهانی و همکاری مجازی مدیریت پروژه (GeCCo) نیز به مدت یک ماه از تاریخ ۱۷ اسفند ۹۸ تا ۱۳ فروردین ۹۹ برگزار و امروز (دوشنبه) انجمن مدیریت پروژه ایران نتایج داوری‌ها را اعلام کرد. این مسابقات هرساله توسط شبکه اعضای جوان انجمن جهانی مدیریت پروژه (IPMA) برگزار می‌شود و ایران برای دومین بار در این مسابقات حضور یافت. در این رقابت بیست و چهار کشور از قاره‌های مختلف جهان شرکت کرده بودند و ایران با چهارده نماینده، حضور پررنگی را  نسبت به سایر کشورها داشت. براساس مقررات این مسابقه، نفرات در تیم‌های چند ملیتی و ۶ نفره تقسیم شده و در نهایت سه تیم برتر معرفی می‌شوند.

رضا جمشیدی از ایران به همراه هم‌تیمی‌هایش از کشورهای روسیه، جمهوری چک، مراکش، کرواسی و مکزیک موفق به کسب مقام قهرمانی مسابقات شدند. همچنین سید یوسف نجاتی یده در تیم دوم و سپیده رحمانی در تیم سوم عضو بودند.

برترین‌ها در بخش‌های جنبی این رویداد نیز انتخاب شدند و در بخش Best Social Media جایزه مقام نخست بهترین تیمی که در رسانه‌های اجتماعی فعال بود به علیرضا سیاوش پور و هم‌تیمی‌های او رسید. همچنین آرش مهدی پور آراسته دبیر کمیته GeCCo ایران به عنوان بهترین Local Organizer (برنامه‌ریز و سازمان‌دهنده) انتخاب شد.

نریمان درافشان، سید یوسف نجاتی‌یده، مهدی دهقانی، علیرضا سیاوش پور، هلیا نوروزی، مسعود پناهی، سپیده رحمانی، رضا جمشیدی، علی آذری، علی بیدهندی، سحر جباری فخرداوود، محمد شرکا، محمدرضا فاضلیان و کیمیا سلمان نوری چهارده نماینده ایران در این مسابقات بودند.

آراسته دبیر کمیته GeCCo ایران درباره فرآیند انتخاب نماینده‌های ایران توضیح داد: چهارده نماینده کشورمان پس از یک مرحله آزمون تستی آنلاین و یک آزمون تشریحی در حوزه مدیریت پروژه و مصاحبه به زبان انگلیسی از میان شمار زیاد داوطلبان توسط شبکه اعضای جوان انجمن مدیریت پروژه ایران انتخاب شدند و هرکدام از آن‌ها از توانایی بالایی برخوردار بودند.

وی افزود: شرکت‌کننده‌ها در مسابقه جهانی بعد از شناخت هم‌تیمی‌های خود، ابتدا مرحله مقدماتی را پشت‌سر گذاشتند و سپس به مدت بیست و چهار ساعت به وسیله ارتباط مجازی، یک نمونه واقعی از پروژه‌ که مربوط به تامین برق شهری در آفریقای جنوبی بود را بررسی کردند. تیم‌ها در پایان باید به دو گروه پرسش، پاسخ می‌دادند. این پرسش‌ها پیرامون، استراتژی مشارکت ذینفعان، ریسک‌های پروژه، تخمین بودجه، نیروی انسانی، ساختار و سازماندهی تیم و درس‌آموخته‌ها بود.
کشورهای ایران، روسیه، آمریکا، آلمان، جمهوری چک، اتریش، پرتغال، اسپانیا، مراکش، سوییس، ایتالیا، نیجریه، برزیل، مکزیک، گواتمالا، کاستاریکا، پاناما، پرو، شیلی، لتونی، کرواسی، لهستان، صربستان و اندونزی در این رویداد مجازی شرکت کرده بودند.



آرشيو اخبار سايت...
Copyright 2012
تعداد کاربران: 49