ثبت نام | ورود
English
امروز پنج شنبه 1403.1.9 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
با اجرای طرح پایش سریع راهداری است که باید به چند موضوع واکنش سریع انجام شود و هیچ تاخیری در این بخش‌ها پذیرفته نیست

عاون راهداری با بیان اینکه طرح ارتقای کیفیت راهداری به شهرستان ها ابلاغ شد، گفت: واکنش سریع راهداران به حضور در صحنه سانحه، رفع چاله، رفع حفاظ خطرناک و پاک‌سازی سطح جاده به یک ساعت رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا اکبری در نشست خبری امروز با بیان اینکه مهمترین بخش وظایف سازمان راهداری ارائه خدمات راهداری به مردم است گفت: در راستای ارتقای کیفیت خدمات راهداری و رضایت عمومی از شبکه جاده‌ای کشور طرح ارتقای کیفیت راهداری تدوین و به شهرستان‌ها ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: پیش از این شاهد ارائه خدمات از سوی راهداران و ادارات راهداری بوده‌ایم اما با این طرح به دنبال افزایش بهره‌وری و کیفیت این خدمات هستیم تا چهره زشت در برخی از نقاط شبکه جاده‌ای زدوده شود و راهداران مدیریت شده و با کارآیی و بهره‌وری بیشتر نسبت به ارائه خدمات ا قدام کنند.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور از ابلاغ طرح ارتقای کیفیت راهداری به حدود 430 شهرستان خبر داد و گفت: از آنجایی که این طرح و این اقدامات در سطح استان و ستاد متولی خاصی ندارد به دنبال آن بودیم که به صورت مستقیم با مدیران شهرستان برای اجرای این طرح در ارتباط باشیم.

اکبری تاکید کرد: با اجرای طرح ارتقای کیفیت راهداری به دنبال آن هستیم که راهداری را از یک نظام کارگری خارج و به نظام حرفه‌ای تبدیل کنیم و معتقدیم نظام تعمیر، نگهداری و راهداری باید تغییر کند.

وی با اشاره به جزئیات این طرح اظهار داشت: قسمت اول این طرح به سه بخش تقسیم می‌شود اول راهدار باید در ظاهر مناسب و منحصر به فرد خود در جاده‌ها ظاهر شود و این حضور وی در سطح جاده‌ها باید مدیریت شده باشد و ابزار کار مناسب در اختیار راهدار باید قرار بگیرد.

معاون راهداری با اشاره به بخش دوم این طرح گفت: مهمترین قسمت آن بحث آموزش است که در این بخش روسای ادارات شهرستان‌ها نقش بسیار مهمی دارند و باید هر چه سریع‌تر آموزش به راهداران به اجرا دربیاید. همچنین بخش دیگر جمع شدن گشت راهداری بی‌هدف و بی‌برنامه است و پس از این نباید هیچ گشت زنی بدون هدف در سطح جاده‌ها انجام شود.

وی درباره قسمت سوم این طرح اظهار داشت: یکی از مهمترین بخش‌ها، طرح با پایش سریع راهداری است که باید به چند موضوع واکنش سریع انجام شود و هیچ تاخیری در این بخش‌ها پذیرفته نیست.

اکبری با اشاره به جزئیات طرح واکنش سریع ادامه داد: این طرح چهار مصداق دارد. اول اینکه ظرف یک ساعت پس از گزارش باید چاله در سطح جاده‌ رفع شود که این مدت زمان مخصوص راه‌های شریانی است و در راه‌ه ای فرعی و روستایی، چاله باید در طول 4 ساعت پس از گزارش رفع شده باشد.

معاون راهداری افزود: رفع گاردریل و حفاظ خطرناک در سطح جاده‌ها پس از یک ساعت از ارائه گزارش همچنین پاکسازی سطح راه‌ها و جاده‌ها از انواع مانع‌ها از جمله باقیمانده تصادفات، لاشه حیوان و ... پس از یک ساعت از گزارش از دیگر مصداق‌های طرح واکنش سریع است همچنین در هر حادثه‌ای راهداری باید تا یک ساعت به محل حادثه و سانحه رسیده باشد.

وی تاکید کرد: این گزارش‌ها اعم از گزارش‌های مردمی، مشاهدات میدانی مدیران، گزارش‌های گشت راهداری و ... است و از آنجایی که سیستم پاسخگویی سامانه 141 به استان‌ها متصل شده طرح واکنش سریع  قابل انجام است.

اکبری با اشاره به قسمت چهارم طرح ارتقای کیفیت راهداری اظهار داشت: منظرآرایی یکی دیگر از بخش‌های این طرح است.

وی افزود: همچنین قسمت پنجم این طرح به بازرسی به موقع پل‌ها اختصاص دارد.

معاون راهداری با تاکید برا ینکه در حال حاضر تمام این بخش‌ها در حال انجام است اما با کیفیت پایین به اجرا می‌رسد گفت: بدون ایجاد هزینه می‌توان کیفیت را در این بخش‌ها بالا برد.

اکبری با اشاره به مکانیزم تشویقی برای اجرای این طرح گفت: ارائه گزارش عملکرد یک ساله در یک فرمت مشخص از مکانیزم‌های تشویقی است که با شناسایی بهترین عملکرد، شهرستان‌های برتر معرفی می‌شوند.

وی گفت: در فاز بعدی طرح توانمندسازی راهداری به اجرا می‌رسد که این طرح شامل آموزش راهداران است.

معاون راهداری کشور همچنین با اشاره به افزایش دسترسی منطقه محروم بشاگرد به راه‌های روستایی و آسفالته اظهار داشت: بشاگرد از محروم‌ترین نقاط ایران و منطقه‌ای بین جنوب کرمان و هرمزگان است. در حالی که میانگین دسترسی به شبکه راهی در کشور 50 درصد است این روستا از دسترسی زیر 10 درصدی به راه‌های روستایی برخوردار است.

اکبری ادامه داد: احداث 200 کیلومتر راه روستایی در این منطقه در دستور کار و در حال اجرا است که این مسیر جمعیت 48 روستا و 6 هزار نفر را از مرکزیت روستای درنگ ملو به سیستان و بلوچستان متصل می‌کند.

وی تاکید کرد: مهمترین مشکل این مسیر جاری بودن رودخانه جگین در این منطقه است که با هر بارندگی، آب رودخانه وارد این مسیر می‌شود و تا هفته‌ها امکان استفاده از این مسیر برای مردم امنطقه وجود نداشت از این رو وزیر راه و شهرسازی دی ماه سال گذشته در بازدید از این منطقه دستور ساخت پل در این مسیر را داد که بلافاصله پل موقت لوله‌‌ای نصب شد اما زیرساخت‌های احداث پل خرپایه را آغاز کردیم.

اکبری گفت: خوشبختانه چند روز گذشته پل خرپایه به طول 60 متر با هزینه سه میلیارد تومان در این مسیر ساخته شد و مردم روستای درنگ ملو و 48 روستای دیگر از امکان ارتباط با مرکز شهرستان برخوردار شدند و دیگر در دوره‌های بارندگی با مشکل آبگرفتگی این جاده مواجه نیستند.



آرشيو اخبار سايت...
Copyright 2012
تعداد کاربران: 48