ثبت نام | ورود
English
امروز جمعه 1403.1.31 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
24 گزینه برای شهرداری شیراز

سخنگوی پنجمین دوره شورای اسلامی شیراز با اشاره به برگزاری آخرین جلسه منتخبان این دوره شورا، از نهایی شدن اعضای هیئت رئیسه موقت و همچنین روسای کمیسیون‌ها و کمیته‌های شورای پنجم شیراز خبر داد.

دکتر علی ناصری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا گفت: در آخرین جلسه اعضای منتخب شورای پنجم شیراز که عصر شنبه 7 مرداد در محل ساختمان شورای اسلامی این شهر برگزار شد، به اتفاق آراء اعضای هیئت رئیسه و روسای کمیسیون‌های هفت‌گانه و کمیته‌ها، مشخص شدند.

ناصری با تصریح اینکه در این جلسه، هر یک از اعضا 2 گزینه مد نظر خود برای تصدی پست شهرداری شیراز را اعلام کرد، گفت: باتوجه به وجود اسامی مشابه، 24 گزینه اولیه برای تصدی پست شهرداری شیراز مشخص شده است.

او گفت: در این جلسه، منتخبان شورای پنجم شهر شیراز، به اتفاق آراء آقای دکتر احمدرضا دستغیب را به‌عنوان رئیس، آقای ابراهیم صبوری دودجی به‌عنوان نایب رئیس، خانم دکتر لیلا دودمان به‌عنوان منشی اول و علی ناصری به‌عنوان منشی دوم و سخنگو و نوذر امامی به‌عنوان خزانه‌دار شورای پنجم انتخاب شدند.

ناصری اضافه کرد: در این جلسه همچنین آقای دکتر نواب قائدی به‌عنوان رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل، آقای نوذر امامی به‌عنوان رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی، دکتر عبدالرزاق موسوی به‌عنوان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و حقوقی، دکتر لیلا دودمان به‌عنوان رئیس کمسیون فرهنگی و اجتماعی، دکتر علی ناصری به‌عنوان رئیس کمیسیون خدمات شهری، محیط زیست و سلامت، آقای سینا بنی‌زمانی به‌عنوان رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری و خانم سولماز دهقانی به‌عنوان رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای پنجم انتخاب شدند.

سخنگوی شورای پنجم شهر شیراز گفت: در این جلسه آقایان دکتر سید عبدالرزاق موسوی و دکتر مقیمی به‌عنوان نمایندگان شورای شهر شیراز در شورای شهرستان انتخاب شده‌اند.

او همچنین از انتخاب مهدی حاجتی به‌عنوان رئیس کمیته یاوران شورا و احمد تنوری به‌عنوان رئیس کمیته درخواست‌ها و رسیدگی به شکایات شورای پنجم خبر داد و گفت: در این جلسه اعضا به شکل مخفی دو نفر را به‌عنوان گزینه مد نظر برای شهرداری شیراز معرفی کردند؛ با توجه به مشابه بودن نام 2 نفر، در نهایت 24 گزینه اولیه مشخص شد.

ناصری اسامی گزینه‌های بیست و چهارگانه شورای پنجم برای تصدی پست شهرداری شیراز را براساس حروف الفبا، به شرح زیر اعلام کرد: عبدالرسول احمدی، حسین اربابی، اسماعیل ارزانی، حیدر اسکندرپور، مهرنوش بسته‌نگار، علی‌رضا پاک فطرت، روح‌الله پورمند، محمدرضا حسن‌پور، کاظم حقیقت، رحمت‌الله خسروی، همایون خسروی، سید احمدرضا دستغیب(سید فخرالدین)، سید مرتضی دستغیب، عنایت‌الله رحیمی، سیروس سلیمی‌پور، کریم شورانگیز، نادر طیبی، سید عظیم عظیمی‌فر، علی‌رضا قائدیان، جمیله کریمی، عبدالحمید معافیان، سید علی‌نقی طبیب‌لقمانی، سید احمد موسوی و غلامرضا نامورچی.

سخنگوی شورای پنجم شهر شیراز در توضیح روال فرآیند انتخاب شهردار، گفت: این افراد رزومه کاری خود را ارائه خواهند داد که رزومه‌ها در هیئت سه‌نفره متشکل از آقایان ابراهیم صبوری دودجی، علی ناصری و خانم لیلا دودمان، و براساس شرایط عمومی تصدی پست شهرداری در کلانشهرها، بررسی می‌شود و نتیجه روز چهارشنبه به اطلاع اعضای منتخب شورای پنجم  خواهد رسید.

وی با بیان اینکه اعضای شورا در نهایت 10 گزینه را از میان 24 گزینه انتخاب می‌کنند،  خاطر نشان کرد: این 10 نفر باید برنامه‌های خود را به شکل کلی ارائه داده و در نهایت 5 گزینه انتخاب می‌شوند که این گزینه‌ها باید ریز برنامه‌ها را در بخش‌های مختلف اعم از اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، عمرانی و ... به شورا اعلام کنند.

سخنگوی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز با تصریح اینکه قطعا تا قبل از شروع به‌کار رسمی شورای پنجم، گزینه نهایی شهرداری شیراز مشخص خواهد شد، گفت: براساس فرآیند تعریف شده و در قالب یک برنامه زمانبندی، فرد مورد نظر برای تصدی پست شهرداری شیراز معرفی می‌شود.

او با تصریح اینکه شورای پنجم در تلاش برای انتخاب شهرداری متخصص، متعهد، توانمند و پاسخگو است، گفت: قطعا داشتن شناخت از شیراز یکی از اساسی‌ترین مباحث خواهد بود؛ به هیچ عنوان انتخاب شهردار شیراز موضوعی سیاسی نیست.

سخنگوی شورای پنجم شیراز گفت: در انتخاب شهردار 2 نگاه وجود دارد؛ نگاه سخت‌افزاری و نگاه نرم‌افزاری؛ به حتم این دو نگاه لازم و ملزوم یکدیگر بوده و باید با هم وجود داشته باشد.

ناصری گفت: بسیاری از پروژه‌های عمرانی را نمی‌توان رها کرد اما اجرای هر پروژه باید با نگاهی انسان‌مدار باشد؛ در کنار نگاه سخت‌افزاری باید نگاهی نرم‌افزاری نیز داشت؛ ما اعتقاد داریم که انسان سالم شهر سالم را می‌سازد و شهر سالم پرورش دهنده انسان‌هایی سالم است.

وی با تصریح اینکه شهروندان اخبار شورای اسلامی شهر شیراز را تنها از طریق رسانه‌های رسمی دنبال کنند، تصریح کرد: تنها اخباری از شورای پنجم معتبر و قابل اعتنا خواهد بود که از طریق رسانه‌های شناسنامه‌دار و رسمی و از زبان سخنگوی شورا منتشر شده باشد



آرشيو اخبار سايت...
Copyright 2012
تعداد کاربران: 46