ثبت نام | ورود
English
امروز جمعه 1403.1.10 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
160 هزار مدرسه نیازمند مقاوم سازی است

معاون عمرانی وزارت آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: 30 درصد از مدارس غیر مقاوم بوده که قرار است تا پایان برنامه ششم توسعه تمامی مدارس غیر مقاوم، مقاوم سازی شوند.

دکتر محمدتقی نظرپور در گفت و گو با ایسنا تعداد مدارس کشور را 530 هزار مدرسه اعلام کرد و افزود: 30 درصد از مدارس کشورغیر مقاوم بوده و نیاز به مقاوم سازی دارند.

نظرپور اضافه کرد: برای مقاوم سازی این مدارس فرسوده به حدود هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به وجود هزار کلاس درس خشتی، گلی و حدود 1700 کلاس درس کانکسی در کشور تصریح کرد: تلاش خواهد شد تا در سال 96 و حداکثر تا سال 97 تمامی کلاس های درس اینچنینی بهسازی شوند.

وی در ادامه اشاره ای هم به پروژه های نیمه تمام کشور داشت و اظهار کرد: در حال حاضر 26 هزار کلاس درس در دست ساخت در کشور داریم.

وی با بیان اینکه سال گذشته به دلیل محدودیت منابع تنها 39 درصد اعتبارات ملی و بین 27 تا 28 درصد اعتبارات استانی در حوزه نوسازی مدارس تخصیص پیدا کرد، اظهار کرد: برای تسریع در روند ساخت مدارس جدید و بازسازی مدارس فرسوده باید میزان بیشتری از اعتبارات تخصیص داده شده، محقق شوند.

نظرپور سپس با اشاره به وجود مشکل آموزشی در پروژه های مسکن مهر کشور افزود: دولت مصمم است تا انتهای امسال کار بهره برداری از پروژه‌های مسکن مهر را به اتمام برساند و این در حالی است که تعداد زیادی از این پروژه ها مشکل فضای آموزشی دارند.

معاون عمرانی وزارت آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در ادامه اشاره ای هم به کلاس های درس جدید در مهر ماه امسال داشت و افزود: مهر ماه امسال حدود چهار هزار کلاس درس به مجموعه کلاس های درس کشور اضافه خواهد شد که 700 میلیارد تومان برای ساخت آنها هزینه شده است.



آرشيو اخبار سايت...
Copyright 2012
تعداد کاربران: 49