ثبت نام | ورود
English
امروز پنج شنبه 1403.1.9 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
گزینه های جدید تأمین ریل راه آهن
تولیدکنندگان ریل در جهان متعدد هستند، ولی کشور ما معمولا ریل مورد نیاز خود را از کشورهای اروپایی به‌خصوص کشورهای فرانسه و اتریش تامین می‌کند.

به گزارش خبرآنلاین، بنا به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس، وجود تحريم در چند سال گذشته، عملا امکان تامین ريل از خارج را با مشکل و در مواردي غیرممکن ساخته بود.

با وجود تحريم و نبود امکان تامین ريل از بازارهاي اروپايي، شركت راه‌آهن ايران در سال 1392 تفاهم‌نامه خريد 250 هزار تن ريل از كشور هند را با اين كشور به امضا رساند. اين خريد با فاينانس كشور هند انجام مي‌شود، ولي به گفته مقامات راه‌آهن تا زمان تهیه اين گزارش، ريلي از هند وارد كشور نشده، ولي زمان‌بندي ورود ريل از كشور هند به ايران تهیه و مقرر شده است از شهريور تا پايان بهمن‌ماه 1395 به‌تدريج و در مجموع 110 هزار تن ريل از هند وارد كشور شود. بقیه ريل خريداري شده نیز طي 6 ماهه فروردين تا پايان دي‌ماه 1396 وارد كشور خواهد شد.

براساس گزارش بازوی مشورتی مجلس، در ارتباط با خريد ريل از كشور هند، البته لازم به يادآوري است كه با سفر نخست‌وزير هندوستان به ايران در خردادماه سال جاري در رابطه با سرمايه‌گذاري كشور هندوستان در منطقه آزاد چابهار، دو كشور ايران و هندوستان براي صدور معادل 150 میلیون دلار ريل از هندوستان به ايران براي گسترش خطوط ريلي و نیز زيرساخت در بندر چابهار به تفاهم رسیده‌اند كه اين تفاهم‌نامه هنوز اجرايي نشده است. البته اين تفاهم‌نامه ارتباطي به تفاهمنامه 250 هزار تني تامین ريل ندارد.   

آرشيو اخبار سايت...
Copyright 2012
تعداد کاربران: 48